راهنمای خرید سنسور هشدار دهنده زلزله | بهترین ایمنی در برابر زلزله

سنسور هشدار دهنده زلزله
وقتی صحبت از ایمنی در برابر بلایای طبیعی می‌شود، قدرت علم و تکنولوژی به کمک انسان‌ها می‌آید. در دهه‌های اخیر با توجه به افزایش جمعیت و‌ تراکم صنایع مهم در مناطق آسیب‌پذیر، نرخ زیان‌های جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله، افزایش یافته و اهمیت وجود سنسور هشدار دهنده زلزله به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی جهت ایمنی در برابر زلزله، پُررنگ‌تر شده است. 

در هر منطقه‌ی جغرافیایی که زندگی می‌کنید، مهم است بدانید با چه تهدیدها و خطرات طبیعی روبرو هستید و آمادگی در برابر وقوع آن‌ها، به چه معناست. تشخیص زودهنگام چنین رویدادهایی، تاثیر زیادی در به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی دارد.

هیچ بخشی از سطح زمین از زلزله مصون نیست، اما برخی از مناطق بیشتر از سایر مناطق دیگر، آن را تجربه می‌کنند. زلزله در مرزهای صفحه تکتونیکی زمین که در آن دو صفحه در حال برخورد و یا لغزش از کنار یکدیگر هستند، بیشترین فراوانی و بزرگ‌ترین شدت را دارد.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که زلزله خیز است، بهتر است هر چه سریع‌تر به فکر خرید سنسور هشدار دهنده زلزله باشید. این سنسور، ابزاری با قابلیت نصب آسان است که به شما کمک می‌کند هشدارِ زودهنگام و پیشرفته‌ای را درباره زلزله‌یِ قریب الوقوع دریافت کنید. این سنسور، لرزش‌های احتمالی زمین را حس کرده و با سنجش حرکات زمین در ناحیه‌ای که به آن متصل شده، در صورت بروز هرگونه لرزشی که به مقادیر حالت آلارم مشخص شده در سنسور برسد، فعال خواهد شد.

در ادامه این مطلب از مالتینا بلاگ، به بررسی نحوه کارکرد و مزایای سنسورهای هشدار زلزله پرداخته و چند مدل سنسور هشدار زلزله دقیق و با کیفیت را همراه با لینک خرید از آمازون، معرفی خواهیم کرد. شما می توانید سنسورهای هشداردهنده زلزله را از طریق وبسایت مالتینا از آمازون خریداری کنید. با ما همراه باشید.

سنسور هشدار دهنده زلزله دقیقا چگونه کار می‌کند؟

در هنگام وقوع زلزله از کانون آن، چندین موج با سرعت‌های مختلف منتشر می‌شود. امواج سریع‌تر (امواج P) با سرعتی حدود ۷ کیلومتر بر ثانیه منتشر می‌شوند. این امواج به‌طور کلی آثار مخرب کمتری دارند. سپس، امواج مخرب (موج S) با سرعتی حدود ۴ کیلومتر بر ثانیه منتشر می‌شوند. در اغلب موارد؛ موج P زودتر از موج S قابل احساس و تشخیص هستند.

یک سنسور  هشدار زلزله، رخ دادن زمین‌لرزه را در نزدیکی مرکز آن حس می‌کند و از آنجایی که سرعت حرکت سریع‌ترین امواج زلزله (یا همان امواج P) از سرعت حرکت امواج رادیویی کمتر است، اختلاف زمانی بین رسیدن امواج P و S و سرعت بالای امواج رادیویی نسبت به امواج زلزله، باعث می‌شود تا هشدار مربوط به وقوع حادثه را، چند ثانیه پیش از رسیدن امواج مخرب‌تر (S)، به افراد ساکن در محل وقوع زلزله، داده شود.

خرید سنسور هشداردهنده زلزله چه مزیت بزرگی دارد؟

یک هشدار زلزله به گونه‌ای طراحی شده است که با تشخیص موج P، که سریعتر از موج مخرب‌تر S حرکت می‌کند، هشدار فوری در مورد فعالیت لرزه‌ای ارائه می‌دهد. هشدار زلزله با حذف حدس و گمان در تشخیص زلزله، ثانیه‌های ارزشمند را ذخیره می‌کند. قادر به تشخیص زلزله‌های بزرگی است که صدها مایل دورتر رخ می‌دهند و می‌تواند زمین لرزه‌های متوسط ​​تا خفیف را تا کیلومترها در اطراف منطقه شما تشخیص دهد.

یکی از مزیت‌های بسیار مهم سنسور هشدار دهنده زلزله این است که می‌تواند شما را از خواب بیدار کند و در لحظه شروع زلزله به شما هشدار دهد تا بتوانید فوراً از سایر اعضای خانواده محافظت یا به آن‌ها رسیدگی کنید. ذهن انسان برای تعیین حس حرکتی که بدن در زمان شروع زلزله متحمل می‌شود، بر حس شنوایی همراه با حس بینایی تکیه می‌کند.

صداهای محیط اطراف در تشخیص زلزله نقش مهمی‌دارد و به خودی خود می‌تواند گمراه کننده باشد. سنسور هشدار زلزله می‌تواند سردرگمی را از بین ببرد، ثانیه‌های ارزشمند را ذخیره کند و موجب اطلاع سریع افراد از خطر احتمالی و انجام واکنش دفاعی مناسب شود.

چند نکته مهم:

  1. نصب سنسور هشدار زلزله به درستی می‌تواند در ایجاد زمان کافی برای فرار به محل امن و ایمنی در برابر زلزله تاثیر بسزایی داشته باشد. همچنین اغلب سنسورهای هشدار زلزله  به‌عنوان چراغ‌های SOS عمل می‌کنند که می‌توانند به شما کمک کنند تا امدادگران را از وضغیت خود مطلع سازید.
  2. در هنگام خرید سنسور هشدار دهنده زلزله دقیق برای خانه خود، مهم است که استفاده و نصب آن آسان باشد. این دستگاه‌ها برای کمک به مواقع اضطراری ساخته شده‌اند – نه برای پیچیده کردن موقعیت‌های استرس‌زا.
  3. برای عملکرد بهتر این سنسورها، باید در نزدیکترین طبقه به زمین نصب شوند.

آشنایی با سنسور مکانیکی هشدار زلزله

با کمک این نوع سنسور هشدار دهنده زلزله، می‌توانید مشکلات ناشی از زلزله‌های غیرمنتظره را کاهش دهید. حسگرهای زلزله الکترومکانیکی نتایج خطرناکی را که ممکن است در هنگام وقوع زلزله ناگهانی رخ دهد از بین می‌برند. این سنسورها، گاز طبیعی ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در هنگام زلزله قطع می‌کند و از خطر نشت گاز و انفجار جلوگیری می‌کند. به عبارت دیگر سنسورها در رفع مشکلات ناشی از زلزله به صورت غیر مستقیم و نه مستقیم موثر هستند. با قطع برق، گاز طبیعی و ژنراتورها خطر آتش سوزی و انفجار را از بین می‌برد.

در صورت وقوع زلزله، دستگاه قطع کننده گاز حرکت زلزله را تشخیص داده و به شیرهای اطمینان قطع کننده گاز که روی خطوط ستون ساختمان‌ها با گاز طبیعی نصب شده اند، سیگنال ارسال می‌کند و به طور خودکار گاز طبیعی را قطع می‌کند. به این ترتیب از نشتی و وقوع انفجار احتمالی نیز جلوگیری می‌شود. 

معرفی و راهنمای خرید سنسور هشدار دهنده زلزله؛ چگونه یک سنسو هشدار دهنده زلزله دقیق و با کیفیت بخریم؟

در ادامه، به معرفی 3 مدل از سنسورهای هشدار دهنده زلزله دقیق می‌پردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم. شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مالتینا از اینجا، می‌توانید انواع مختلف سنسورهای هشدار دهنده زلزله را مشاهده و خریداری نمایید. تما‌می‌ محصولات این فروشگاه با تضمین کیفیت و اصالت به فروش می‌رسند. همچنین در مالتینا می‌توانید به راحتی از آمازون آمریکا (بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین دنیا) خرید خود را از هر جای ایران و با کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب بانکی، انجام داده و بدون نیاز به کردیت کارت و موارد مربوط به ارسال از آمریکا، کالای خود ظرف ۲-۳ هفته، درب منزل خود تحویل بگیرید.

1. خرید سنسور هشدار دهنده زلزله کوئیک آلارم (Quake Alarm)

این سنسور هشدار دهنده زلزله که پس از تحقیقات و آزمایشات گسترده طراحی شده است، ابزاری قابل اعتماد و موثر برای هشدار نسبت به زلزله‌های قریب الوقوع است. این سنسور، نه تنها می‌تواند زمین لرزه‌هایی را که مایل‌ها دورتر اتفاق می‌افتد تشخیص دهد، بلکه قادر به تشخیص پس لرزه‌ها و کج شدن ساختمان‌ها است. زنگ هشدار زلزله با تشخیص امواج P به صدا در می‌آید. این به شما کمک می‌کند تا از بسامد و بزرگی زلزله مطلع شوید. اگر بدترین اتفاق بیفتد و ساختمانی ریزش کند، هشدار زلزله در هنگام کج شدن زنگ می‌زند و به عنوان یک تماس درخواست کمک اضطراری SOS با امدادگران عمل می‌کند. 

هم اکنون می توانید سنسور هشدار دهنده زلزله کوئیک آلارم را از طریق وبسایت مالتینا از آمازون سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

2. سنسور هشدار دهنده زلزله گَتِر وِی (GatherWay)

سنسور هشدار دهنده زلزله GatherWay نه تنها وقوع زلزله احتمالی به شما هشدار می‌دهد بلکه به عنوان چراغ قوه در هنگام فرار به یک محل امن در هنگام زلزله نیز عمل می‌کند. اگر یک ناهنجاری ژئومغناطیسی رخ دهد، یک هشدار همراه با چراغی به رنگ قرمز چشمک می‌زند. این سیگنال شما برای فرار به محل امن است. دستگاه را می‌توان از پایه خود جدا کرد و سپس به عنوان چراغ قوه با نور سفید و حالت SOS استفاده کرد. همچنین قابلیت شارژ با USB را دارد.

هم اکنون می توانید سنسور هشدار دهنده زلزله گَتِر وِی را از طریق وبسایت مالتینا از آمازون سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

3. سنسور هشدار دهنده زلزله مِی دِی (Mayday)

این سنسور برای ارائه هشدار فوری فعالیت‌های لرزه‌ای زمین با تشخیص موج P یک زلزله، به صورت کاملا دقیق طراحی شده است. علاوه با طراحی جمع و جور خود، دارای فرآیند نصب بدون دردسر نیز می‌باشد. این سنسور هشدار دهنده زلزله، دارای پشتی مغناطیسی است که به سطوح فلزی می‌چسبد و بدون نیاز به پیچ یا میخ، به راحتی روی دیوار نصب می‌شود. همچنین هنگامی‌که زلزله متوقف می‌شود، زنگ هشدار را بطور خودکار تنظیم مجدد و خاموش می‌کند.

هم اکنون می توانید سنسور هشدار دهنده زلزله مِی دِی را از طریق وبسایت مالتینا از آمازون سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

سخن پایانی

سنسور هشدار دهنده زلزله قادر به تشخیص نوسانات زمین و چرخه‌های ارتعاشی آن است و می‌تواند به جلوگیری از بروز آسیب‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبران، کمک بسیار زیادی بکند. این سیستم از طریق یک زنگ هشدار، سیگنال بروز خطر را به افراد ارسال می‌کند.

نظر شما در مورد سنسور هشدار دهنده زلزله چیست؟ آیا با وجود مزایای این سنسور، مایل به خرید آن هستید؟

اگر مطالعه این مطلب برای‌تان مفید بود، خواهشمندیم نظرات و دیدگاه ارزشمند خود را در رابطه با این موضوع، با ما و خوانندگان مالتینا بلاگ، در میان گذاشته و محتوای این مطلب را از طریق لینک شبکه‌های اجتماعی در کنار این صفحه یا سایر راه‌های ارتباطی، با دوستان و اطرافیان خود به اشتراک بگذارید.

منابع: rollingstone.com، essed.com.tr

در مالتینا بلاگ بیشتر بخوانید:

تجهیزات امنیتی هوشمند | دوربین‌ها و قفل‌های هوشمند خانگی

لوازم خانگی هوشمند | هر آنچه برای هوشمندسازی یک خانه نیاز دارید

اگر این ۵ وسیله را در خانه خود نداشته باشید به زودی از تکنولوژی عقب خواهید افتاد

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024