راهنمای قدم به قدم آرایش حرفه ای صورت همراه با فیلم آموزشی و معرفی لوازم مرغوب آرایشی

آرایش صورت

یادگیری چگونگی آرایش صورت، آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. مشاهده ویدیوهای پیچیده یوتیوب در این زمینه تنها شما را گیج‌تر می‌کند. آیا زیرسازی (فونداسیون) قبل از کانسیلر می‌آید یا بعد از آن؟ آیا باید سایه چشم را اول زد یا آخر؟ حقیقت این است که این به خود شما بستگی دارد که چه ترتیبی را ترجیح می‌دهید. اما من بعد از سال‌ها آرایشگری و صحبت با آرایشگران حرفه‌ای، متوجه مراحلی تکنیکی شدم که برای من خیلی خوب کار می‌کرد. برای مثال، من ابروها را قبل از اینکه زیرسازی انجام دهم، پر می کردم. چون اینکار مهم‌ترین گام در فرآیند آرایش صورت بود. به این ترتیب اگر در انتهای فرآیند آرایشم عجله می‌کردم، حداقل ابروهایم کامل شده بودند. من همچنین اسپری تثبیت‌کننده را قبل از ریمل می‌زنم چون قبلا یکی از چشم‌ها را با آرایش زیاد و خطوط کشیده مشکی خراب کرده بودم.

من فرآیند مشابهی را به دوستان خود پیشنهاد می‌کنم؛ درست مثل کارهای فی‌البداهه‌ای که قبل از بیرون رفتن انجام می‌دهم. اما نگران نباشید. شما می‌توانید گام‌ها را هر طور که می‌خواهید کم و زیاد کنید. برای مثال، من زمان بیشتری را در نواحی خاصی مانند ابروها و هایلایتر می‌گذارم اما ممکن است شما بخواهید بیشتر تلاش‌تان را برای آرایش چشم بگذارید. من آرایشم را بر اساس میزان زمانی که دارم تنظیم می‌کنم. اگر من فقط 5 دقیقه وقت داشته باشم چه؟ اول پرایمر می‌زنم. سپس کانسیلر، سپس کمی رژگونه و هایلایتر می‌زنم و کمی ابروها را درست می‌کنم. اگر یک ساعت کامل برای آرایش وقت داشته باشم، همه کارهایی که در ادامه آورده‌ام را انجام می‌دهم. شما می‌توانید این دستورالعمل را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. این راهنمای گام به گام، طرحی کلی برای مبتدیان در رابطه با مراحل آرایش است.

چه کارهایی باید برای آرایش صورت انجام دهیم؟

چه کارهایی باید برای آرایش صورت انجام دهیم؟

گام 1: پوست خود را مرطوب کنید یا پرایمر بزنید.

ماریو ددیوانویچ که آرایشگر مورد علاقه کارداشیان است می‌گوید، از یک کرم آبرسان قبل از آرایش استفاده کنید چون این کار کمک می‌کند تا تمام پودرها و دیگر محصولات به خوبی روی پوست شما بنشیند و آرایش شما خوب جلوه کند. از آنجا که من دوست دارم پوستم شاداب به چشم بیاید، مرطوب‌کننده‌هایی مانند MAC Prep + Prime Fix+ را به صورتم اسپری می‌کنم. سپس یک پرایمر محو کننده یا روغنی مانند Farsali Unicorn Essence را بر روی صورتم ماساژ می‌دهم. لازم نیست شما از محصولاتی استفاده کنید که بر روی آنها نام پرایمر نوشته شده باشد. هر مرطوب‌کننده‌ای برای این کار کفایت خواهد کرد.

مشاهده و خرید

بیشتر بخوانید: ۶ برند جهانی بیوتین که باعث سلامت پوست مو و ناخن می شوند کدام اند؟

گام 2: ابروها را پر کنید.

برای آرایش صورت ابروها را پر کنید

من همیشه آرایشم را از قسمتی شروع می‌کنم که بیش از همه قسمت‌ها وقتم را می‌گیرد. برای من، این قسمت زمانگیر ابرو است (دیگر افراد دوست دارند تا اول سایه بزنند اما در مورد آرایش چشم، من کاملا متفاوت فکر می‌کنم). برای آرایش ابرو اول از یک مداد برای پر کردن مناطق کم‌پشت (پر کردن به شکل رویش مو) استفاده می‌کنم. در حال حاضر من از مداد Anastasia Beverly Hills Brow Wiz خوشم می‌آید.

مشاهده و خرید

من اگر عجله داشته باشم، کار را همینجا تمام می‌کنم. اما زمانی که وقت اضافی داشته باشم، کمی پودر یا پماد اضافه می‌کنم تا انتهای ابروهایم را، که عملا هیچ مویی در آنجا وجود ندارد، مشخص کنم. برای این کار من از پماد Kat Von D 24-Hour Super Brow Long-Wear استفاده می‌کنم. در نهایت، همه آنها را با یک ژل مانند پماد It Cosmetics Brow Power تثبیت می‌کنم.

مشاهده و خرید

بیشتر بخوانید: تقویت ابرو و رشد سریع آن | معرفی ویتامین و روغن تقویت کننده ابرو+ روش های خانگی]

گام 3: زیرسازی یا فونداسیون در آرایش صورت

زیرسازی برای آرایش صورت

من خیلی خوشم نمی‌آید که از مقدار زیادی کرم برای زیرسازی استفاده کنم. به همین دلیل است که من، قاعده سر انگشتی فایه لارن را دنبال می‌کنم: فقط آن قسمت‌هایی را که می‌خواهید زیرسازی کنید و به مابقی نواحی صورت دست نزنید (یعنی بدون زیرسازی باقی بگذارید). من برای زیرسازی از وسط صورت خود شروع می‌کنم: دور بینی، چشم‌ها و جلوی پیشانی. اطراف فک را هم خیلی کم و با لایه‌ای نازک می‌پوشانم. این باعث می‌شود که من، زمانی که در طول روز دستم را روی گونه‌ام می‌گذارم (ژست من، موقع فکر کردن)، لکه‌های آرایش قهوه‌ای روی صورتم ایجاد نشود. من دوست دارم از یک اسفنج یا قلم‌مو برای زیرسازی استفاده کنم، چون از اینکه محصولات انگشتانم را کثیف کنند، متنفرم.

گام 4: لکه‌های تیره را با کانسیلر بپوشانید.

استفاده از کانسیلر برای آرایش صورت

کارمن ویلامسون، آرایشگر مشهور در جوانا چک دالاس قبلا به یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود که بهترین زمان برای استفاده از کانسیلر، پس از زیرسازی است. به این صورت می‌توان مطمئن شد که آرایش شما با هم ترکیب می‌شود و در نتیجه، در آن زیاده‌روی نمی‌کنید. این روش برای من خیلی خوب کار می‌کند چون آن نوع روشن کننده‌هایی که لازم داشتم را برای حلقه‌های تیره‌ی مشکی-بنفش صورتم خریدم. من از سایه‌ای استفاده می‌کنم که کمی از زیرسازی‌ زیر چشم‌هایم روشن‌تر است. من همچنین مقدار کمی کانسیلر به پلک-هایم می‌زنم تا زمانی که می‌خواهم از سایه چشم استفاده کنم، به عنوان پرایمر عمل کند.

بیشتر بخوانید: کانسیلر تارت قوی ترین کانسیلر شناخته شده در ۲۰۱۹ با ۱۰۰% پوشانندگی کامل

گام 5: انجام سایه چشم در آرایش صورت

مراحل سایه چشم برای آرایش صورت

آیا آن ویدیوهای آموزشی یوتیوب را در مورد پرایمر سایه چشم و چهار رنگ برای سایه دیده‌اید؟ من نمی‌توانم آن کارهایی که گفته‌اند را انجام دهم. من فقط یک رنگ برای سایه انتخاب می‌کنم و آن رنگی است که به لباسم می‌آید یا با حال ‌و هوای آن روز من متناسب است. سپس آن رنگ را روی همه پلک‌هایم می‌زنم. بعضی اوقات می‌خواهم آرایش فانتزی داشته باشم و از یک خط تیره در چین‌خوردگی اطراف چشمم استفاده کنم اما این کار تنها در زمانی انجام خواهم داد که تصمیم دارم به مکانی تاریک بروم (مانند کلاب یا سالن رقص) که در آن هیچ کس متوجه ناسازگاری سایه چشمم نشود و آرایش صورتم خوب به نظر برسد.

گام 6: ظاهر چشم را با یک خط چشم، تمام کنید.

کاربرد خط چشم برای آرایش صورت

من اصلا طرفدار خط‌ چشم‌های پیچیده و بلند نیستم. من از یک مداد خیلی خوب مانند Marc Jacobs Fineliner Ultra Skinny Gel Eye Crayon برای کشیدن خط زیر مژه‌ها استفاده می‌کنم. زمانی که از خط چشم در بالای پلکهایم استفاده می‌کنم، به احتمال زیاد آنها را بد رسم می‌کنم. به همین دلیل از یک قلم سفت و زاویه‌دار برای ترکیب کردن آن با نواحی اطراف استفاده می‌کنم تا هم طبیعی‌تر و هم یک خط چشم بی نقص به نظر برسد.

مشاهده و خرید

گام 7: گونه‌های خود را سرخ کنید.

سرخ کردن گونه در آرایش صورت

سرخ کردن گونه یکی از قسمت‌های مورد علاقه من در آرایش صورت است. چون چند ضربه کوتاه میزنم و سپس ظاهرم فرق می‌کند. این تفاوت ظاهری، احتمالا به این حقیقت مربوط می‌شود که رژ گونه معمولا اولین چیز رنگی است که اضافه می‌کنم، چون تا قبل از آن هرچه اضافه شده بود کاملا رنگ خنثی و بی روحی (رنگ پوست) داشته‌اند. من معمولا رنگ‌های روشن و گرمی مانند نارنجی یا ارغوانی روشن را برای رنگ رژ گونه انتخاب می‌کنم. اما ابتدا کمی پودر تثبیت‌کننده زیر چشم‌هایم می‌زنم تا کانسیلر را تثبیت کنم و در ادامه آن را روی گونه‌هایم نیز می‌زنم. این نکته‌ای است که من از آرایشگر مشهور با نام فیونا استایلز یاد گرفته‌ام. او می‌گوید: اگر شما سعی کنید تا رژگونه را روی یک زیرسازی مایع بزنید، ماده رنگی آن روی پوست خط ایجاد می‌کند و ترکیب کردن آن غیر ممکن می‌شود. من رژ گونه را روی برآمدگی گونه‌هایم می‌زنم (این بهترین مکان برای صورت من است چون صورتم حالت مربعی شکل دارد). من دوست دارم رژ گونه را قبل از هایلایتر بزنم چون همانطور که استایلز گفت، گاهی اوقات درخشش رژ گونه شما کافیست.

گام 8: نقش هایلایتر در آرایش صورت

آرایش صورت با هایلایتر

هایلایتر یکی از مواردی است که در آرایش‌هایم حتما استفاده می‌کنم. اگر تنها پنج دقیقه زمان برای آرایش داشته باشم، ابروهایم را می‌کشم، کانسیلر می‌زنم، بعد از آن رژ گونه، هایلایت و سپس رژ لب. من با یک کرم هایلایتر مایع مانند Glossier Haloscope شروع می‌کنم و آن را روی استخوان گونه‌ها، استخوان ابروها و پایین بینی خود می‌زنم.

مشاهده و خرید

اگر آرایش صورت برای رفتن به دفتر کار و در یک روز عادی باشد، من همینجا آرایشم را تمام می‌کنم. اگر بخواهم در شب بیرون بروم، پودری مانند Nars Highlighting Powder را حداقل در دو مرحله، برای درخشش بیشتر اضافه می‌کنم.

مشاهده و خرید

گام 9: کانتور کردن

کانتور کردن در آرایش صورت

بحث‌های زیادی راجع به این وجود دارد که چه می‌شود اگر در آرایش گونه‌ها (رژ گونه، هایلایتر، کانتور)، کانتور اول انجام شود؟ آیا کانتور باید اول انجام شود یا آخر؟ من دوست دارم که آن را آخر انجام دهم. این بدین دلیل است که باید به مراسم خاصی دعوت شده باشم که بخواهم کانتور کنم. من از وسیله‌ای مانند Fenty Beauty Matte Skinstick برای مشخص کردن خط گونه‌هایم، پیشانی و بینی استفاده می‌کنم (انتخاب ابزار درست برای کانتور کردن خیلی مهم است چون باعث می‌شود که کار شما دقیق و تمیز از آب در بیاید). سپس از یک قلم زاویه‌دار برای ترکیب و محو کردن آن استفاده می‌کنم.

مشاهده و خرید

بیشتر بخوانید: رژ گونه و نحوه استفاده صحیح از آن برای انواع چهره‌ها

گام 10: آرایش لب‌ها

آرایش لب‌ها و آرایش صورت

در روزهایی که حس تنبلی می‌کنم، مستقیم به این مرحله از آرایش می‌آیم. بعضی اوقات تنها آرایش لب کافیست. من تمام لب‌هایم را با خط لب می‌پوشانم تا رژ لبم طولانی‌ مدت تر روی لبم باقی بماند. این نکته ظریف را از مادرم یاد گرفتم. سپس بر روی آن، لایه‌ای رژ لب مات و مایع می‌زنم. رنگ رژ لب هم بر اساس رنگ خط لبی که کشیده بودم انتخاب می‌کنم، چون رنگ این دو تقریبا باید با هم متناسب باشد. سپس از یک رژ لب رنگی استفاده می‌کنم که رنگ آن، با سایه خط لب هماهنگی داشته باشد.

گام 11: با استفاده از پودر تثبیت‌کننده یا اسپری (یا هر دو)، آرایش صورت خود را تثبیت کنید.

آرایش صورت خود را تثبیت کنید

آرایشگر معروف، هکتور سیمانکاس دوست دارد تا هم از پودر و هم از اسپری تثبیت‌کننده استفاده کند تا آرایش در همان وضعیت اولیه باقی بماند. من نیز همین استراتژی را دنبال می‌کنم. من برای ناحیه T مانند صورت و زیر چشم‌ها از پودری مانند Maybelline Facestudio Master Fix Setting + Perfecting Loose Powder استفاده می‌کنم. سپس اسپری تثبیت‌کننده مورد علاقه‌ام، یعنی Urban Decay All Nighter Setting Spray، را به صورتم اسپری می‌کنم تا مطمئن شوم که ظاهر شاداب صورتم به همین صورت حفظ می‌شود.

مشاهده و خرید

گام 12: آخرین مرحله آرایش صورت: ریمل بزنید.

استفاده از ریمل در آرایش صورت

ریمل آخرین مرحله در آرایش من است چون من متوجه شده‌ام که اگر ریمل را قبل از اینکه اسپری تثبیت-کننده بزنم، استفاده کنم ریمل در نهایت با آب قاطی می‌شود و خط‌هایی مشکی روی صورتم و در پایین چشم‌ها ایجاد می‌کند. من همچنین اطمینان حاصل می‌کنم که نکات Q را رعایت کنم تا بتوانم به سادگی لک‌های اجتناب نا‌پذیر روی صورتم را بدون خراب کردن آرایشم پاک کنم و آریش صورت حرفه‌ای داشته باشم.

بیشتر بخوانید: بهترین برند ریمل ضد آب سال ۲۰۱۹ توسط سایت کمپانی دیور معرفی شد

از چه مواردی برای آرایش صورت استفاده کنیم؟

مقدمات آرایش صورت بسیار مهم هستند. این مقدمات هستند که به شما کمک می‌کنند تا مراحل پایه آرایش را یاد بگیرید و بتوانید هر روز تنها در 5 دقیقه آماده شوید و صورتی صاف و یکدست داشته باشید. ما همچنین به شما روش‌هایی یاد می‌دهیم که می‌تواند آرایش شما را تنها با چند گام ساده، از یک آرایش معمولی در دفتر کار به آرایش مناسب سر قرار تبدیل کند. ما زمان زیادی را صرف کردیم تا روند آرایش را به مراحل ضروری تقسیم کنیم. همچنین در مورد لوازم آرایشی نیز صحبت خواهیم کرد. چه شما به جزئیات و ریزه‌کاری‌های هر محصول توجه کرده باشید و چه به دنبال این باشید که بر حسب شخصیت یا زمان‌بندی‌تان، مراحلی مناسب برای آرایش خود بسازید، اینجا به شما کمک خواهیم کرد تا روند آرایش صورت برای شما ساده و قابل انجام شود. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا در این زمینه پیشرفته‌تر شوید و راه‌های خلاقانه‌تری برای آرایش یاد بگیرید. در ادامه راجع به هر چه که برای آرایش کردن نیاز دارید و چگونگی استفاده از آنها، صحبت خواهیم کرد.

زیرسازی + کانسیلر

زیرسازی و کانسیلر در آرایش صورت

زیرسازی: فراتر از روالی که برای مراقبت از پوست خود دارید، زیرسازی چیزی است که سبب می‌شود تا پوست شما بی‌عیب به نظر برسد. زیرسازی پوست شما را یکدست می‌کند و هرگونه لک یا تغییر رنگ در چهره شما را پنهان می‌کند. مهم‌ترین جنبه‌ی قابل توجه زیرسازی، پوشش‌دهندگی آن است. در حالت کلی، دو راه برای این کار وجود دارد. اگر شما پوشانندگی کم می‌خواهید، یک مرطوب‌کننده رنگی را انتخاب کنید که بتوانید آن را با دست روی صورت خود پخش کنید. این روش، روش دختران تنبل است. اما اگر شما پوشانندگی زیاد می‌خواهید، باید از زیرسازی با مواد مایع استفاده کنید (روش کلاسیک برای زیرسازی). این زیرسازی هم می‌تواند با انگشتان شما انجام شود، هم با اسفنج ترکیب‌کننده و هم با یک براش مسطح مناسب.

خرید کانسیلر NYX

خرید کانسیلر NYX

مشاهده و خرید

با کانسیلر، آرایش را یک مرحله بهتر کنید: وقتی که می‌خواهید واقعا خوشگل به نظر برسید، کمی کانسیلر به آرایش خود اضافه کنید. با این روش شما لک‌ها و تغییر رنگ‌های پوستیِ واضح را می‌پوشانید. به علاوه، کانسیلر می‌تواند برای روشن‌تر کردن ناحیه زیر چشم‌ها هم استفاده شود. کانسیلر در انواع مختلفی مانند کرم، رژ لب یا مایع وجود دارد. مشابه با زیرسازی، شما باید آن نوع محصولی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما و میزان پوشانندگی مد نظر شما باشد.

خرید زیرسازی NXY

خرید زیرسازی NXY

مشاهده و خرید

بیشتر بخوانید: کانسیلر شگفت انگیز لورا مرسیر Laura Mercier با پوشش عالی و یکنواخت

برنز کننده + هایلایتر

برنز کننده و هایلایتر در آرایش صورت

برنز کننده: برنز کننده را مانند نور خورشید اما به شکل پودری تصور کنید. زمانی که صورت خود را زیرسازی می‌کنید، تُن پوست خود را یکسان می‌کنید اما در این حالت، سایه‌ها و هایلایت‌های طبیعی صورت خود را نیز حذف می‌کنید. برنزر برای شما راهی ایجاد می‌کند تا از سایه استفاده کنید و عمق را در جاهایی که باید، ایجاد کنید یا حالت واقعی صورت خود را برگردانید. این اولین گام برای گرم‌ کردن و بُعد دادن به صورت خودتان است. برنزر مناسب برای پوست شما باید شبیه به رنگ صورت شما در حالتی باشد که واقعا برنزه شده‌اید. یعنی رنگی که نه خیلی نارنجی و نه خیلی تیره باشد.

برای درخشش بیشتر از هایلایتر استفاده کنید: هایلایتر عملا مخالف برنزر است. به جای اینکه قسمتی از صورت خود را کوچک‌تر نشان دهید، شما از درخشش هایلایتر استفاده می‌کنید تا قسمت‌هایی از صورت خود را بزرگتر نشان دهید (زمانی که شما عکس دختری را می‌بینید که پوستی درخشنده و شاداب دارد، به احتمال زیاد او از هایلایتر استفاده کرده است. راز او آشکار شد!). شما می‌توانید هایلایترهایی را خریداری کنید که طلایی، مرواریدی و شیری رنگ هستند. مدل‌های دیگری هم وجود دارد مانند هایلایترهای مات که صورت شما را روشن‌تر می‌کند بدون اینکه صورت شما برق بزند. پیدا کردن هایلایتری که متناسب با تُن پوست شما و شخصیت شما باشد، بسیار ساده است.

رژ گونه + کرم رژ گونه

رژ گونه و کرم رژ گونه در آرایش صورت

رژ گونه: زمانی که شما اصلا آرایش صورت انجام نداده‌اید، می‌توانید رنگ طبیعی گونه‌های خود را ببینید. اما دقت کنید که پس از زیرسازی، این قسمت را پوشانده‌اید تا پوستی یکدست و صاف برای آرایش داشته باشید. از رژ گونه‌ای استفاده کنید که به چهره شما روح ببخشد (شما می‌توانید علاوه بر گونه‌ها، به سایر قسمت‌های صورت خود نیز رژ گونه بزنید). چون رژ گونه‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند، می‌توانید آنها را با رنگ طبیعی گونه‌هایتان هماهنگ کنید یا می‌توانید از رنگ مشخص‌تری استفاده کنید تا بیشتر به چشم بیایند. معمولا مبتدی‌ها از رژ گونه پودری استفاده می‌کنند چون استفاده از آن برای رسیدن به ظاهری طبیعی، معمولا ساده‌تر است.

با کرم رژ گونه، آرایش خود را بهتر کنید: کرم رژ گونه راهی بسیار جذاب برای رژگونه زدن به صورت حرفه‌ای تر است. چون رنگدانه‌های آن بیشتر است و در نتیجه رژ گونه بیشتر به چشم می‌آید و پررنگ‌تر است. برای بهتر کردن آن، می‌توانید از یک کرم رژ گونه به عنوان پایه استفاده کنید و آن را با پودر رژ گونه تثبیت کنید. در این حالت، رنگ روشن‌تر خواهد شد و در تمام روز نیز ثابت باقی خواهد ماند.

سایه چشم + چشم اسموکی

سایه چشم و چشم اسموکی در آرایش صورت

سایه چشم: زمانی که سایه چشم به تنهایی استفاده شود، کاملا زیباست. به عنوان شخصی مبتدی یا مینیمالیست، شما می‌توانید برای ایجاد سایه رنگی ظریف، یک سایه چشم را به صورت رفت و برگشتی روی پلک‌های خود بزنید.

ترکیب با چشم اسموکی: برای یک دختر پیشرفته و ماهر که می‌خواهد سایه چشم خود را حرفه‌ای تر بکشد، چشم اسموکی پیشنهاد می‌شود. منظور آن است که با استفاده از یک سایه پایه، سایه هایلایت و سایه کانتور، همانطور که برای صورت خود ابعاد ایجاد می‌کردید، برای چشم هم ابعاد ایجاد کنید. اما تنها بر پلک-های خودتان تمرکز کنید. اگر شما روش پایه‌ای مشابهی را استفاده کنید، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلفی استفاده کنید. برای اینکه حالتی دارماتیک بسازید، از رنگی خنثی روی پلک‌ها، رنگی با تندی کمی بیشتر برای چین و چروک‌ها و یک سایه روشن بر روی استخوان ابروها و در گوشه درونی چشم‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تنها ۱ کلیلک با ۱۰ برند جهانی لوازم آرایشی فاصله دارید

استفاده از خط چشم + مداد ابرو در آرایش صورت

خط چشم و مداد ابرو در آرایش صورت

خط چشم: خط چشم به این دلیل استفاده می‌شود که به کمک آن حالت و رنگ چشم‌ها را بهتر کنید. تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید، اما افراد مبتدی باید از روشی ساده استفاده کنند؛ بدین صورت که ابتدا یک مداد را در پایین خط مژه‌ها می‌گذارند تا ابتدای خط چشم را تعریف کنند. سپس این خط را تا بالای خط مژه ادامه می‌دهند تا مژه‌ها پرتر به نظر برسد. به همین سادگی.

برای خط چشم‌های حرفه‌ای تر از مداد ابرو استفاده کنید: ایده پر کردن ابروها ممکن است برای دختری که تا به حال چنین کاری نکرده، ترسناک باشد. اما زمانی که شما آماده شده‌اید تا چشمان خود را آرایش کنید، این اولین گام است. بهتر کردن فرم و ظاهر ابرو می‌تواند ظاهر کلی صورت شما را بهبود ببخشد. به همین دلیل است که ما این مرحله را مرحله پیشرفته‌ای در آرایش در نظر می‌گیریم. شما می‌توانید از پودرها، کرم‌ها و انواع دیگری از وسایل استفاده کنید اما ساده‌ترین راه برای پر کردن و حالت دادن به ابرو، استفاده از مداد ابرو است. رنگ مداد ابرو باید به گونه‌ای انتخاب شود که متناسب با رنگ طبیعی موی ابروهای شما باشد.

ریمل + فر کننده مژه

ریمل و فر کننده مژه در آرایش صورت

ریمل: ریمل در واقع دروازه ورود من به آرایش صورت بود. من قبل از هر چیزی ریمل می‌زدم. ریمل بهترین راهی است که به کمک آن می‌توانید کمی چهره خود را بهبود بدهید، بدون اینکه لازم باشد تا دیگر تکنیک‌ها را یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنم که ریملی را برای شروع انتخاب کنید که ضدآب نباشد، چون پاک کردن آن راحت تر خواهد بود. فرمول تولید ریمل معمولا به صورتی است که طول مژه‌ها و حجم آنها را افزایش می‌دهد. بزرگترین تفاوت بین آنها در شکل براش ریمل است. تلاش کنید ریملی پیدا کنید که براش کوچکتری داشته باشد، تا در موقع ریمل زدن کنترل بیشتری داشته باشید.

با استفاده از فر کننده مژه، حجم مژه را بیشتر کنید: دستگاه فر کننده مژه خیلی ترسناک به نظر می-رسد (من همیشه تلاش می‌کنم تا با این وسیله کوچک به آرامی کار کنم). این دستگاه مژه‌ها را محکم می-گیرد و آنها را به فرمی شلاقی در می‌آورد. استفاده از این دستگاه برای داشتن مژه‌هایی خاص ضروری است اما ابتدا باید مطمئن شوید که از این دستگاه به درستی استفاده می‌کنید. در غیر این صورت ممکن است به مژه‌ها آسیب برسانید یا آنها را بکنید. قبل از استفاده، ویدیوهای آموزشی را ببینید که به شما چگونگی استفاده از فر مژه را یاد دهد.

رژ لب + خط لب

رژ لب و خط لب در آرایش صورت

رژ لب: ما تنها راجع به رنگ صحبت نمی‌کنیم، چون انتخاب‌های بسیار زیادی برای آن وجود دارد بلکه راجع به انواع رژ لب‌ها صحبت می‌کنیم که شامل بالم لب، براق، رنگ روشن طبیعی، کرم‌مانند و رنگ‌دار می‌شوند. تفاوت اصلی که باید از آن مطلع باشید آن است که هر کدام از آنها درجات مختلفی ماده رنگی در خود دارند. این مقدار از یک برند به برند دیگر فرق می‌کند. ساده‌ترین راه برای انتخاب رنگ رژ لب آن است که با رنگ-های کم‌رنگ تر شروع کنید و به مرور از رنگ‌های تیره‌تری استفاده کنید. رنگ‌های تیره برای استفاده و باقی ماندن روی لب‌ها به تلاش‌های زیادی نیاز دارند.

برای داشتن لبی زیباتر، از خط لب استفاده کنید: از آنجا که خط لب محصولی حرفه‌ای تر است، من شدیدا پیشنهاد می‌کنم که هر زمان خواستید از هر نوع رژ لب یا رژ لب‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید، از خط لب استفاده کنید. خط لب، خط‌هایی ایجاد می‌کند که رژ لب را در آن محدوده نگه می‌دارد و اجازه نمی-دهد که رنگ به محیط دهان شما نفوذ پیدا کند. به بیان دیگر، این یک راز برای لب‌هایی است که همیشه جذاب به نظر می‌رسند و آرایش صورت حرفه‌ای دارند.

سخن پایانی درباره آرایش صورت

حالا شما می‌توانید به راحتی با استفاده از روش‌ها و ابزارهایی که اینجا معرفی کردیم، یک آرایش صورت حرفه‌ای داشته باشید. همچنین می‌توانید محصولات ارائه شده در این صفحه را از فروشگاه مالتینا به راحتی خریداری کنید و آن را در منزل تحویل بگیرید. اگر از روش‌های این صفحه استفاده کردید، حتما نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

Here’s a Step-by-Step Guide to How I Apply My Makeup Every Day

Makeup 101: Your Crash Course on the Essentials + How to Use Them

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024