10 مسیریاب هوشمند برتر جهان که راهنمای شماست تا آن سر دنیا

اگر شما هم مثل من باشید در حین یکی از پیاده‌روی های‌ خارج‌شهریتان حداقل یک بار گم شده اید. خبر خوب این است که در حال حاضر وسایلی وجود دارند تا به شما کمک می‌کنند در سفرهای خارج از شهر و طولانی مدت گم نشوید. مسیریاب های GPS می توانند زندگی شما را نجات دهد و خیلی از کارها را برای‌تان آسان تر کند. در ادامه چند سری از بهترین مسیریاب های GPS موجود برای طبیعت گردی را معرفی می کنیم تا از بین آنها طبق شرایط و نیاز های‌تان، مناسب ترین را انتخاب کنید.

مسیریاب‌ها به درد چه کسانی می‌خورند؟

مسیریاب‌های Gps به درد هر کسی که بخواهد در طبیعت به مکاشفه بپردازد می‌خورد. حتما برای شما هم پیش آمده که با گروهی به طبیعت رفته باشید و مسیر انتخابی آن‌ها با مسیری که شما دوست داشته‌اید متفاوت بوده است. یا حتی شاید پیش آمده باشد که مسیر خود را گم کرده باشید و سرشار از استرس، به زحمت مسیر خود را پیدا کرده باشید. پس اگر خلاصه بخواهیم بگوییم، مسیریاب‌های gps برای هر کسی که روح ماجراجویی داشته باشد مناسب است.

 

  1. 680 Garmin Montana، مناسب برای جئوکچینگ (geocaching)

مسیریاب های GPS 680 Garmin Montana

این مسیریاب حساسیت بسیار بالایی دارد و مجهز به گیرنده جی پی اس WAAS و ردیابی سیگنال‌های ماهواره hotfix و GLONASS است تا بتوانید موقعیت مکانی خود را پیدا کنید. این جی پی اس مکان ها و راه ها را هم جهت‌یابی می‌کند، همچنین یک دوربین دیجیتال 8 مگاپیکسلی دارد تا از ماجراجویی های خود عکس های با کیفیت ثبت کنید.

اگر علاقه مند به جئوکتچینگ (نوعی بازی یا ورزش که در آن به کمک جی پی اس به دنبال اشیای گمشده می گردند) هستید پس حتما 250000 جئوکچ موجود در سایت geocaching.com به دردتان خواهد خورد.

  1. Garmin GPSMAP 64st؛ بهترین انتخاب برای ویرایشگران

مسیریاب های GPS Garmin GPSMAP 64st

صفحه این جی پی اس حتی در نور مستقیم خورشید هم قابل رویت خواهد بود و مجهز به یک نمایشگر  رنگی 2.6 اینچی است.

این دستگاه با 8 گیگابایت حافظه داخلی، دو منبع باتری دارد و می تواند از 2 باتری AA و هم باتری قابل شارژ NiMH تغذیه کند. داخل این جی پی اس صد هزار نقشه TOPO U.S.، به همراه قطب نمای سه بعدی و ارتفاع سنج بارومتریک قرار دارد تا از موقعیت دقیق مکانی که در آن هستید اطلاع پیدا کنید و بدون گم شدن از مکانی به مکان های دیگر بروید.

  1. Garmin Oregon 450t؛ جزء بهترین مسیریاب های GPS برای کوهستان‌ها یا روستاهای دور افتاده است.

مسیریاب های GPS Garmin Oregon 450t

گارمین اورگون 450 تی مجهز به نقشه های توپوگرافی (مکان نگاری) آماده به همراه 3 اینج نمایشگر لمسی واضح و قابل مشاهده در نور زیاد آفتاب است. همچنین دارای یک ارتفاع سنج بارومتریک است که به شما تغییرات فشار را نشان می دهد تا ارتفاع دقیق موقعیت مکانی خود را ارزیابی کنید و یک قطب نمای الکترونیکی 3 بعدی با قابلیت جبران سازی زاویه دارد.

این دستگاه بادوام، ضدآب است و شامل یک دوربین دیجیتال با زوم 4x می شود تا شما بتوانید از طبیعت گردی و گردش‌تان عکاسی کنید.

  1. Garmin Foretrex 401؛ ارزانترین جی پی اس

مسیریاب های GPS Garmin Foretrex 401

گارمین فورترکس دارای گیرنده فوق العاده حساس به سیگنال های ماهواره‌ی hotfix است که صرف نظر از اینکه سفر شما به دره های تنگ و باریک منتهی می شود یا مناطق پر درخت، خدمات پیشرفته ای را در اختیار شما می گذارد و قادر به جهت یابی جاده ها، مکان ها و مسیرها است.

علاوه بر آن با قابلیت مسیر یابی TracBack (برگشت از روی مسیر طی شده) شما می توانید مسیری که طی کرده اید را روی مانیتور ال سی دی مشاهده کنید.

این دستگاه قابل حمل شامل قطب نمای الکتریکی و ارتفاع سنج بارومتری هم می شود.

  1. Garmin GPSMAP 62St؛ قدرتمند و قابل اطمینان

مسیریاب های GPS Garmin GPSMAP 62St

این جی پی اس برای همه‌ی محیط های طبیعی مناسب است. گارمین جی پی اس مپ با صفحه 2.5 اینچی در نور مستقیم خورشید هم قابل مشاهده است. این جی پی اس به وسیله ارتفاع سنج بارومتریک و قطب نمای الکترونیکی 3 بعدی و قابلیت جبران سازی زاویه، اطلاعاتی در رابطه با موقعیت دقیق و میزان ارتفاع می دهد. گارمین جی پی اس مپ شامل 100 هزار داده توپوگرافیک است.

این جهت یاب قابل حمل با نقشه های سفارشی هم کار می‌کند، یک نرم افزار رایگان است که می تواند نقشه های کاغذی و الکترونیکی را به نقشه های قابل دانلود تبدیل کند.

  1. Garmin Oregon 600؛ نمایشگر لمسی فوق العاده

مسیریاب های GPS Garmin Oregon 600

نمایشگر گارمین اُرِگُن، قابل مشاهده در نور مستقیم خورشید است و دو باند GPS و GLONASS برای ردیابی سیگنال دارد. این سیستم جهت یاب قابل حمل، می‌تواند از دو منبع متفاوت تغذیه کند: 2 باتری AA و یا از باتری قابل شارژ NiMH.

این جی پی اس همچنین شامل قطب نمای سه بعدی، شتاب سنج و ارتفاع سنج بارومتریک می شود.

تصویر روی نمایشگر گارمین اُرِگُن به صورت پرتره و landscape قابل مشاهده است.

  1. Garmin eTrex 20x؛ حافظه زیاد و نقشه های آماده

مسیریاب های GPS Garmin eTrex 20x

یک نمایشگر به روز رسانی شده 2.2 اینچی دارد که در نور خورشید قابل مشاهده است. گارمین ایترکس 3.7 گیگابایت حافظه داخلی دارد و یک پایگاه نقشه های جهانی در اختیار شما قرار می دهد که شامل جهت یاب و قابلیت افزودن کارت حافظه خارجی به صورت microSD است تا بتوانید نقشه های بیشتری وارد کنید (مثل نقشه های: TOPO 24k، HuntView، BlueChart g2  و City Navigator NT).

هرچقدر هم به اعماق بیابان ها بروید، این دستگاه موقعیت شما را به سرعت تشخیص می دهد و به طور دقیق با گیرنده جی پی اس WAAS، ماهواره HotFix و GLONASS مکان شما را ردیابی می‌کند. این وسیله یکی از بهترین مسیریاب های GPS است.

  1. Garmin eTrex 30x؛ جزء بهترین مسیریاب های GPS برای مکان های دور افتاده

مسیریاب های GPS Garmin eTrex 30x

گارمین ایترکس مجهز به نمایشگر 2.2 اینچی با رزولیشن بالا و قابل دید در نور مستقیم  است. همچنین حافظه داخلی بیشتری دارد تا نقشه های بیشتری ذخیره کند. داخل دستگاه یک پایگاه نقشه جهانی به همراه قطب نمای 3 بعدی الکتریکی با قابلیت جبران سازی زاویه که جهت شما را حتی  زمانی که حرکت نمی کنید نشان می دهد، قرار دارد. ارتفاع سنج بارومتریک این دستگاه تغییرات فشار را برای اطلاع از ارتفاع محل مورد نظرتان نشان می‌دهد.

  1. Garmin Rino 755t؛ ردیاب قوی و قابل اطمینان

مسیریاب های GPS Garmin Rino 755t

یک صفحه لمسی قابل مشاهده به دو صورت پرتره و landscape در اختیار شما می گذارد. گارمین رینو  یک قطب نمای سه بعدی الکترونیکی با قابلیت جبران سازی زاویه به همراه سنسور های شتاب سنج و ارتفاع سنج دارد و شما می توانید با یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار خاطرات خود را ثبت کنید. همچنین یک رادیو 5 واتی FRS/GMRS برای برقراری ارتباطی عالی و با کیفیت دارد. این جی پی اس دوبانده دارای گیرنده حساس به ماهواره GLONASS هم هست که در بدترین شرایط محیطی قابل ردیابی مسیر شماست و شامل 100 هزار نقشه TOPO U.S آماده است.

  1. Garmin GPSMAP 78sc؛ جی پی اس ضد آب محبوب

مسیریاب های GPS Garmin GPSMAP 78sc

این وسیله یکی از مسیریاب های GPS برای فعالیت های درون آب است. مجهز به نمایشگر تی اف تی 2.6 اینچی رنگی است که به راحتی روی آب شناور می شود. مانند سایر مسیریاب های GPS معرفی شده یک قطب نمای سه بعدی با قابلیت جبران سازی زاویه به همراه یک ارتفاع سنج دارد که به شما اطلاعاتی در خصوص موقعیت مکانی، ارتفاع و آب و هوا می‌دهد. این جهت‌یاب قابل حمل شامل چارت‌ها و راه ها، جاده ها و مکان های مختلف و جئوکوچ هایی است که می توانند به صورت بی سیم به سایر دستگاه های سازگار ارسال شوند.

جمع‌بندی

در این پست بهترین مسیریاب های GPS حال حاضر دنیا را معرفی کردیم. اغلب این محصولات به سختی در ایران پیدا می شوند و کم‌یاب هستند اما شما می توانید اصل این محصولات را از فروشگاه مالتینا خریداری کنید و از آنها حسابی لذت ببرید. بهترین وسیله برای یک بک‌پکر و طبیعت گرد، راهنمایی است که او را به بهترین مسیر ها هدایت کند و مسیر را به خاطر بسپارد.

مقالات مرتبط:

معرفی کوله‌پشتی‌های طبیعت‌گردی برتر 2019

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024