ایرانی های سرشناسی که محصولاتی با نام خودشان به ثبت رسانده اند

افراد سرشناس که اصطلاحا این روز‌ها با نام “سلبریتی” نیز از آن‌ها یاد می‌شود، از دیرباز در صنعت تبلیغات و برندینگ فعالیت داشته‌اند. با این وجود، نمی‌توان فعالیت آن‌ها در عرصه‌ تبلیغات را کتمان کرد. بعضی از این افراد سرشناس، ممکن است با استفاده از نام و شهرتشان، بر مقوله‌ انجام تبلیغات برای سایر برند‌ها تمرکز کرده و بعضی ممکن است که قدم به حوزه‌ کارآفرینی گذاشته و قصد ثبت برند و محصول شخصی خودشان را داشته باشند. در هالیوود بازیگران و خواننده‌های سرشناسی حضور دارند که با پا گذاشتن به عرصه‌ مد و فشن و محصولات آرایشی و بهداشتی و عطر و ادکلن و برندهای تجاری، علاوه بر شناخته شدنشان به عنوان یک بازیگر یا خواننده، در زمینه‌ بیزینس شخصی خودشان نیز موفق هستند.

در کشور ایران نیز افراد سرشناس و سلبریتی‌ها در حال حاضر به ‌خوبی می‌دانند که می‌توانند با استفاده از نام و نفوذشان در فروش یک محصول تاثیرگذار باشند. از این رو بسیاری از آن‌ها اقدام به ثبت برندهای شخصی خودشان کرده و خود را در کانون توجه قرار داده‌اند. صرف نظر از اینکه این افراد سرشناس چه مسیری را برای ثبت برند و محصول مورد نظرشان طی کرده‌اند،  در این مقاله به بررسی سرشناس‌ترین سلبریتی‌هایی می‌پردازیم که علاوه بر حرفه‌‌ خود در صنعت سینما و تلویزیون، دارای برندهای ویژه خودشان نیز هستند. با ما همراه باشید.

برند تخصصی آرایشی سو از سمیرا الفت

سمیرا الفت یکی از میکاپ آرتیست های بین المللی به شمار میرود که میکاپ افراد سرشناسی مانند کندال جنر را انجام میدهند. سمیرا الفت به همراه خواهرش در سال گذشته محصولات آرایشی so را عرضه کرد و شما میتوانید با خرید از آمازون امارات این محصولات را به واسطه مالتینا خریداری کنید. می توان گفت سمیرا الفت یکی از پر افتخارترین ایرانی در زمینه آرایشی در دبی به شمار میرود.

هدیه تهرانی، اولین صاحب برند سرشناس ایرانی

این بانوی سرشناس که با فیلم‌های خاطره‌انگیزی چون قرمز، برای همیشه نام خودش را به عنوان یکی از خاص‌ترین بازیگران ایرانی بر سر زبان‌ها انداخت، جز اولین بانوانی است که اقدام به همکاری با شرکت لومانی در فرانسه کرد و در نهایت موفق به تولید عطری به نام عطر هدیه تهرانی شد. برند لومانی پیش‌تر همین برندسازی را با نام آمیتاباچان، معروف‌ترین چهره‌ بالیوود، نیز داشته و در ایران نیز از نام هدیه‌ تهرانی برای معرفی و پخش رایحه‌‌های مختلف عطرش استفاده کرده است. عطر هدیه تهرانی به شیشه‌های صورتی و بسیار شیک و ماندگاری بالا و قابلیت استفاده در فصول گرم مشهور است.

افراد سرشناس مثل هدیه

 

افراد سرشناس و برندشان

بهاره رهنما و همکاری با سازنده‌ عطر دیور

هنرپیشه‌ توانمند ایرانی که تصویر او را بیشتر در قالب سریال‌های طنز در قاب تلویزیون دیده‌ایم، با راه اندازی مجموعه‌ عطر و ادکلنی به نام سلتون،  پا به عرصه‌ کارآفرینی گذاشته و بر اساس آنچه از گفته‌هایش استنباط می‌شود، در طراحی و ساخت عطر و ادکلن سلتون، از همکاری با کریستین دوسولویه، یکی از مشهورترین و بنام‌ترین سازندگان فعال در شرکت دیور، بهره گرفته است.

شیشه‌های این عطر از کشور ایتالیا خریداری شده و ساخت آن بر عهده‌ سازندگان فرانسوی بوده است. این عطر با شش رایحه‌ اصلی و برای استفاده‌ افراد با سنین مختلف مناسب است.

افراد سرشناس مثل بهاره رهنما

افراد سرشناس مثل بهاره رهنما

از جمله افراد سرشناس لیلا حاتمی و عطر تهران

بازیگر مشهور و موفق ایرانی که در عرصه‌های بین‌المللی نیز حضور فعال دارد، به علت علاقه‌ شدیدی که به گل و گیاه داشت، در سال 2019 با همکاری شرکتی بسیار موفق به نام پارفوم در فرانسه، اقدام به تاسیس برند شخصی خود با نام لیلا حاتمی کرد. این محصول که با نام عطر تهران عرضه شده ‌است، با در برداشتن رایحه‌ای شرقی و ترکیبی از رایحه‌ گل بنفشه و یاس و رازقی و در نهایت شکلات، یک محصول مناسب برای فصول خنک سال است. وی با همکاری شرکت پرستیژ در قشم، این عطر را که در فرانسه تولید می‌شود به ایران وارد کرده و امروزه این محصول با رایحه‌ خنک و شیرینیش در اختیار عموم قرار دارد.

افراد سرشناس و ادکلن‌های معروف

افراد سرشناس و برند آن‌ها

نوید سینمای ایران و عطر “نوید”

در میان آقایان سرشناس ایرانی، نوید محمد زاده نیز در تیرماه سال 1399، خبر از عرضه‌ عطر اختصاصی خودش با نام تجاری “نوید” داد. او که قبلا با دنیای تبلیغات بیگانه نبوده و تصویر او را به دفعات در تلویزیون و در تبلیغات شرکت آبمیوه دیده بودیم، این بار با معرفی برند خودش، نام خود را در مرکز توجه‌های رسانه‌‌ای قرار داد. این عطر در زمان عرضه یکی از گران‌قیمت‌ترین عطرهای موجود در بازار ایران تلقی می‌شد. فروش این عطر با قیمت 520 هزار تومان آغاز گردید و همچنان به عنوان یکی از عطرهای دلنشین و مناسب برای آقایان در تمام فصول به حساب می‌آید.

افراد سرشناس و نوید

افراد سرشناس و عطر آن‌ها

لیلا اوتادی، نخستین بانوی صاحب برند جواهر در ایران

بازیگری که هیچ‌گاه ستاره شدن و جایزه گرفتن را در اولویت‌های خودش قرار نداده و پس از ثبت برند عطری با نام خودش، این‌بار اقدام به برندسازی در زمینه‌ جواهرات کرد. او که پیش‌تر در زمینه‌ طراحی جواهرآلات با چند شرکت کار می‌کرد حالا اقدام به تاسیس و ثبت برند شخصی خودش و عرضه‌ جواهراتش با نام و طراحی ویژه‌ خودش کرده ‌است.

افراد سرشناس و برند جواهر

بیشتر بخوانید: عطر و ادکلن محبوب هنرمندان را بشناسید

از جمله افراد سرشناس گلزار و صنعت خودرو

محمدرضا گلزار که تاکنون حضور وی را در عرصه‌های مختلفی هم‌چون نوازندگی و خوانندگی و تهیه‌کنندگی و هنرپیشگی سینما شاهد بودیم، این بار با انتشار پستی در صفحه‌ اینستاگرامش از ورود خود به عرصه‌ سفارشی کردن خودروها خبر داد. گلزار با همکاری با شرکت ایران روور، برندی با نام R&R  را تاسیس کرد. این نام با وام گرفتن از نام رضا و نام روور ایجاد شده و با نام رضا روور نیز شناخته می‌شود.

 لوگوی این برند که شباهت بسیار واضحی با شرکت رولز رویس دارد نیز مورد توجه مخاطبان و طرفداران رضا گلزار واقع شده است. این شرکت فعالیت خودش را در زمینه‌ کابین خودروها انجام می‌دهد و البته هنوز در زمینه‌ قطعات بیرونی خودرو اقدام خاصی نکرده‌ است. دوختن چرم به شکل سفارشی و ارائه‌ نورپردازی ویژه و افزودن کابین‌های انحصاری R&R به اتومبیل از خدمات این برند است.

افراد سرشناس و برند خودرو

افراد سرشناس مثل گلزار

یک اینفلوئنسر ایرانی و یک برند آرایشی موفق

با نام صدف بیوتی او را می‌شناسیم. صدف مسائلی، متولد سال 1368 و دانش آموخته‌ رشته‌ شیمی در ایران و رشته‌ پرستاری در آمریکا بوده و با کلیپ‌های آموزشی آرایشی و آموزش ماسک‌های خانگی برای مراقبت از پوست و مو و راه انداختن چالش‌های جالب خانوادگی در اینستاگرام به عنوان یک اینفلوئنسر پر مخاطب و جنجالی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

در پست‌های اینستاگرامی او علاوه بر دعوت کردن بانوان به محافظت بیشتر از پوستشان و آرایش و استفاده‌ حداقلی از مواد آرایشی، تبلیغاتی را در مورد برندهای آرایشی نسبتا گران ‌قیمت می‌بینیم. او همیشه خودش را مخالف سرسخت استفاده از برندهای ارزان‌ قیمت و فیک معرفی می‌کرد و تمامی برندهایی که در صفحه‌ اینستاگرامی‌اش تبلیغ می‌کند، همگی از برندهای مشهور و گران جهان هستند.

هرچند که او خود را صاحب برند  نمی‌داند، اما به اعتقاد بسیاری از افراد به خودی خود یک برند محسوب می‌شود. صدف بیوتی با معرفی یک محصول در پیج اینستاگرامش، به سرعت بر افزایش فروش آن محصول تاثیر می‌گذارد. با این وجود، برای بسیاری از پیج‌ها و مشاغل اینستاگرامی از صدف بیوتی به عنوان یک برند تبلیغاتی معتبر یاد می‌شود.

 

افراد سرشناس مثل برند صدف بیوتی

افراد سرشناس مثل صدف بیوتی

از جمله افراد سرشناس از عطر تا اسلحه

بدون شک محصولاتی چون عطر و پوشاک ویژه‌ آقایان با رنگ برند تجاری زرد را دیده‌اید. بیژن پاکزاد، با افتتاح یک خانه‌ مد در سال 1976، از همان ابتدا بنای کارش را بر تولید پوشاک و اکسسوری‌های لوکس و گران‌قیمت مردانه در آمریکا گذاشت. برند پوشاک بیژن که توسط او طراحی شده‌ است امروزه یکی از گران‌قیمت‌ترین برندهای پوشاک در صنعت مد و پوشاک و لوازم زینتی آقایان به حساب می‌آید.

اولین بوتیک بیژن پاکزاد که با همکاری داریوش محبوبی شریک تجاری‌اش بنا گردید، طراحی بسیار خلاقانه و زیبایی داشت که به سبک‌های شرقی و مدیترانه‌ای دکور شده بود. بسیاری از مشتری‌ها به سبب مشاهده‌ دکوراسیون زیبای او به بوتیکش می‌آمدند و با مشاهده‌ پوشاک فوق‌العاده شیک که مختص آقایان طراحی شده ‌بود، نمی‌توانستند دست خالی از بوتیک برگردند. بعدها به‌قدری بوتیک مشهور شد و پیشرفت کرد که مشتری‌ها باید با تنظیم وقت قبلی به بوتیک سر می‌زدند.

بیشتر بخوانید: نیکلاس بیژن پاکزاد، مدیر جدید و خلاق برند بیژن

رنگ زردی که در تمامی تبلیغات وابسته به محصولات بیژن دیده می‌شود نیز به نحوی مختص بیژن پاکزاد بوده و امضای شخص او بر تولیداتش را نشان می‌دهد. برند پوشاک بیژن بعدها در زمینه‌ تولید عطر نیز پا به عرصه گذاشت و یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین عطرهای جهان را تولید کرد. هر ساله در مراسم FIFI Awards، که پیرامون صنعت عطر سازی که تولیدکنندگان در این راستا به کار می‌برند، نام برند بیژن دیده ‌می‌شود.

آن‌چه نام او را بیش از پیش بر سر زبان‌ها جاری ساخت شاید فقط برند عطر و ادکلن و جواهرات مردانه و پوشاک اختصاصی مردانه تولید برند او نباشد. او با ورود به عرصه‌ تسلیحات نیز اسلحه‌ کلت کمری با روکش چرمی و طلای 24 عیار نیز به لیست محصولاتش افزود.

با گسترش نام و اعتبار او در عرصه‌ شخصی سازی محصولات مختلف، طراحان و صنعتگران در حوزه‌های گوناگون نیز اقدام به شروع همکاری‌های گسترده با او کردند. از معروف‌ترین این همکاری‌ها می‌توان به طراحی و تولید تعداد محدودی خودروی کوپه توسط شرکت رولز رویز اشاره کرد که با وام گرفتن از رنگ زرد اختصاصی بیژن پاکزاد، این تعداد اتوموبیل را تحت نام خودش به بازار عرضه کرد.

افراد سرشناس مثل بیژن پاکزاد

با وجود همکاری‌ها و موفقیت‌های کم و بیش او در عرصه‌های مختلفی که با نام تجاری بیژن مشهور شده‌اند اما این برند همچنان در زمینه‌ تولید پوشاک آقایان سردمدار است و می‌توان این بخش از هولدینگ‌ بیژن را موفق‌ترین حوزه تلقی کرد. باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون و رونالد ریگان و سی و شش نفر از سران آمریکا از افراد سرشناسی بودند که تولید و طراحی لباس‌هایشان را به بیژن پاکزاد سپردند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ برند ایرانی در صنعت کفش را بشناسیم

ورزشکار ایرانی و یک برند تجاری مستقل

مونا کاکاوند، از قهرمانان سابق رشته‌ ورزشی کاراته در بین بانوان ایرانی و از جمله افراد سرشناس در میان طراحان لباس و فعالان عرصه‌ مد و فشن شناخته شده ‌است. شاید پیش‌تر نام او را به عنوان یک ورزشکار نشنیده‌ باشیم اما امروز به عنوان یک ورزشکار طراح لباس نام او یکی از پرتکرارترین نام‌های این عرصه است. او پس از تاسیس مجموعه‌ی ورزشی و تناسب اندام مونا فیت، به فکر ثبت برند شخصی طراحی پوشاک و اکسسوری گرفت. این بانوی ورزشکار به هدف حمایت از تولید ملی، پوشاکی با نام MONAEI  را ثبت و سپس اقدام به تولید مجموعه پوشاک و اکسسوری‌های خلاقانه مورد استفاده بانوان کرد. او به برندسازی در زمینه‌ پوشاک بسنده نکرد و سپس با راه اندازی برند Monafitrestaurant به معرفی و تبلیغ سبک زندگی سالم و دادن برنامه‌های غذایی و رژیم‌های غذایی مناسب و نیز تمرین‌های ورزشی به مخاطبان پرداخت.

امروزه برند سلامت Monafitrestaurant او یکی از معتبرترین نام‌هایی است که برای هرکسی که قصد رژیم و دستیابی به تناسب اندام را دارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

افراد سرشناس مثل مونا کاکاوند

برند پاندورا و افراد سرشناس مثل بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری، در ابتدا با عکس‌هایی که در اینستاگرام شخصی خودش به اشتراک میگذاشت، نظر مخاطبان را به خود جلب کرد، تا جایی که بسیاری از منابع خبری از او به عنوان مدلینگ شرکت پاندورا نام بردند. اما سپس با اشتراک عکسی با کیف و کفش پاندورا، از شراکت و قرار گرفتن درکادر مدیران عامل این شرکت و برند کیف و کفش خبر داد. این شرکت، یک کسب و کار ایرانی بوده و بهنوش بختیاری بارها از همکاری و مدیریت یک برند ایرانی و حمایت از تولید داخلی ابراز خوشحالی کرده است. بازیگر طناز سینمای ایران که یکی از پرمخاطب‌ترین صفحات مجازی را در دست دارد، از جمله صاحبان برند سرشناسی است که به کرات به تبلیغ برند پاندورا در پیج شخصی‌اش پرداخته ‌است.

افراد سرشناس مثل بهنوش بختیاری

افراد سرشناس و برندشان

فوتبالیست آبی‌پوش ایران و برند رستورانی معروف

علیرضا منصوریان که یکی از اولین ورزشکارانی بود که وارد حیطه جدید شغلی به جز فوتبال شد، با احداث رستورانی با نام اسپادانا، کار خودش در صنعت غذا و تفریح و رستوران را آغاز کرد. این فوتبالیست سرشناس، بعد از احداث اولین رستورانش، وارد حوزه غذاهای فست فودی شد و سپس مجموعه رستورانی با نام نامبرتن را در چهار شعبه واقع در شمال تهران و شرق و غرب تهران احداث کرد. مجموعه رستورانی منصوریان که یکی از ابداع کننده‌های سبک ساندویچ‌ها و برگرهای غول در ایران بوده، امروزه به عنوان برند رستورانی این بازیکن اسبق تیم ملی و تیم محبوب استقلال به شمار می‌آید.

در ادامه روند توسعه برند رستورانی منصوریان، او در نظر دارد که کافی شاپ خودش را با نام نامبرتن افتتاح کرده و سپس تعداد شعبات این رستوران را در تهران به ده عدد ارتقا دهد و در شهرستان‌ها نیز ردپای رستوران منصوریان را باز کند. کیفیت بالای غذاها و در عین حال قیمت مناسب منوی غذا در رستوران منصوریان، با توجه به افزایش قیمت‌ها در ایران از عناصر بسیار مهمی هستند که برند رستوران منصوریان را همیشه در لیست بهترین‌های تهران قرار می‌دهند.

افراد سرشناس و رستوران ها

افراد سرشناس مهاجر و برندسازی در صنعت خودرو

شاید برای افرادی که به صنعت خودرو علاقه زیادی دارند، نام کوروش منصوری آشنا باشد. او که یک ایرانی تبار، ساکن انگلیس است، در سال 1368 در همین کشور شرکتی با نام MPdesign را تاسیس کرد. این شرکت در ابتدا به تهییه ابزار و لوازم جانبی خودروهای لوکس و گران‌قیمت آن زمان می‌پرداخت و سپس با ارتقا کمپانی‌اش به یک تولید کننده در زمینه قطعات خودرو تبدیل شد.

در سال 2007، کوروش منصوری با خریدن شرکت پورشه – تیونینگ، به طور اختصاصی تیونینگ و تولید قطعات انواع پورشه و بی ام دابلیو و رنجرور را بر عهده گرفت. با گذشت زمان، محدودیت تیونینگ و قطعات خودروی تولیدی توسط شرکت او  به لامبورگینی و فراری و مرسدس بنز گسترش یافت و سپس به هولدینگ خود شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی خودروها با قطعات تولیدی کارخانه خودش را افزود. موفقیت‌های این سرشناس ایرانی تا جایی ختم شد که در سال 2012 جایزه بهترین تیونر را دریافت کرد. برند خودرو منصوری تا به امروز به طور مستمر به تولید خودروهایی چون لامبورگینی، آئودی، پورشه، بنتلی، رولز رویس و بسیاری از خودروهای رویای جهان پرداخته است. وجه تمایز برند جهانی منصوری با سایر تولیدکنندگان فعال در حوزه تیونینگ در این است که به جز قسمت تایر درخودرو، تمامی قطعات توسط کارخانه زیرمجموعه برند منصوری تولید می‌شود. برند منصوری که کار خودش را با تیونینگ خودرو آغاز کرد، امروز یکی از کارخانه‌های انحصاری و قدرتمند تولید خودرو در جهان به حساب می‌آید.

افراد سرشناس و برند منصوری

نظر شما چیست؟

مقوله‌ برند سازی و ثبت محصول‌های شخصی‌ در زمینه‌هایی چون مد و فشن و جواهرات و عطر از مواردی هستند که نمی‌توانیم تاثیر سلبریتی‌ها را در معرفی و نفوذ آن‌ها به ذهن مخاطب‌هایشان کتمان کنیم. ادغام صنعت مد و زیبایی و دنیای بازیگران، جز لاینفک زندگی این افراد محسوب می‌شود و زمان آن فرا رسیده است که بازار و مردم نیز به پتانسیل این ترکیب پی ببرند و دریابند که افراد مشهور این قدرت را دارند که با نفوذ در سبک زندگی و ذهن طرفدارانشان، برندهای مختلف خودشان در عرصه‌های گوناگون در داخل و یا حتی خارج از کشور را گسترش دهند. شما چه افرادی را در این حوزه می‌شناسید؟

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024