بهترین شامپو برای موهای رنگ شده چیست؟

بهترین شامپو برای موهای رنگ شده چیست؟

فرض کنید شما به تازگی نصف حقوقتان را صرف آرایش و رنگ کردن موهایتان در سالن زیبایی کرده اید، حال بهترین شامپو برای موهای رنگ شده چیست؟ همه ما می‌دانیم رنگ کردن مو می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد و اصلاً دوست ندارید با چند بار شستن، رنگ مویتان از بین برود. رنگ موها به سادگی از بین می‌روند مخصوصاً اگر از شامپوهای معمولی استفاده کنید. اگر به خاطر از بین رفتن رنگ و طراوت موهای رنگ شده تان کلافه شده اید پس وقت آن است که از شامپوهای محافظ رنگ مو استفاده کنید. برخلاف شامپوهای معمولی شامپو‌های محافظ رنگ مو از موادی تشکیل شدند که باعث حفظ رنگ موهای شما برای مدت زمان بیشتری می‌شوند. در ادامه به بررسی دلایل از بین رفتن رنگ مو می‌پردازیم. اما در ابتدا به معرفی بهترین برندهای شامپو برای موهای رنگ شده می‌پردازیم.

فهرست مطالب

چگونه رنگ مو محو و کمرنگ می‌شود؟

زمانی که شما موی خود را رنگ می‌کنید رنگ دانه‌ها بر روی شاخه و رشته‌های مو قرار می‌گیرند و به عبارتی در پوشش سرتان محصور می‌شوند، این بدین معنی است که آنها می‌توانند به راحتی از شاخه‌های مو فرار کرده و جدا شوند.

چه عواملی باعث از بین رفتن پوشش رنگ مو از شاخه‌های مو می‌شود؟

شامپو برای موهای رنگ شده 21

حرارت، آب و حتی و اشعه UV

پس شاید بی‌جهت نباشد اگر بگوییم پس از رنگ کردن موهایتان محافظت از موهای رنگ شده‌تان یک وظیفه مهم برای شما خواهد بود. به یاد داشته باشید یک دوش آب گرم به جای یک شستشوی معمولی مو می‌تواند رنگ موی شما را زودتر از بین ببرد. اگر تا کنون به جزئیات دقت کرده باشید متوجه این شده اید که رادیکال‌های آزاد که هر روز بدن ما در تماس با آنها قرار دارد برای پوشش مو و به دنبال آن رنگدانه‌ها مضر هستند.

رادیکال‌های آزاد مولکول‌ها و دیگر اجزای ریزی هستند که موجب از بین رفتن رنگدانه‌های رنگ موی‌تان می‌شوند. به همین دلیل است که انتخاب یک شامپوی محافظ رنگ مو که از موی شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند می‌تواند موهای شمارا مدت زمان بیشتری درخشان و زیبا نگه دارد. علاوه بر استفاده از شامپوی مناسب راهکارهای دیگری نیز هستند که موجب افزایش طول عمر رنگ مو می‌شوند.

 نکاتی برای تازه نگه داشتن رنگ مو

رنگ کردن موهایتان را به دست آرایشگران حرفه ای بسپارید

رنگ‌های خودساخته (رنگ‌هایی که خودتان می‌توانید در خانه مویتان را با آنها رنگ کنید) فوق العاده اند مخصوصا به دلیل در دسترس بودنشان، اما همانطور که از قدیم گفته اند: کار را به کاردان بسپارید.

اکثر رنگ موهای مغازه موجود در بازار نیمه دائمی ‌هستند در حالی که رنگ موهای سالن‌های زیبایی دائمی‌اند. این بدین معنی است که اگر موی خود را در سالن زیبایی رنگ کنید عمر بیشتری خواهد داشت. علاوه بر آن یک آرایشگر متخصص می‌تواند دقیقا آن رنگی که دوست دارید را به موهای شما بدهد.

 کمتر دوش بگیرید

همانطور که در قبل اشاره شد آب یکی از عواملی است که موجب محو شدن رنگ مو می‌شود. اجتناب کامل از آب و عدم شستشوی سر کار مناسبی نیست چرا که نظافت شخصی و بهداشت امری ضروری است، اما با محدود کردن دفعات استحمام و شستشو می‌توان طول عمر بیشتری به رنگ موها بخشید.

اگر هر روز ورزش و تمرین نمی‌کنید پس از شستشوی روزانه موی سر خودداری کنید چرا که این کار می‌تواند باعث محو شدن رنگ مویتان به طور کامل شود. این موضوع بستگی به احساس و شیوه زندگی خودتان دارد اما توصیه می‌شود موهایتان را یک تا دو بار در هفته بیشتر نشویید. این بدین معنا نیست که کلاً دوش نگیرید بلکه در هنگام دوش گرفتن مراقب باشید آب به موهای رنگ شده‌تان نرسد.

از سرتان محافظت کنید

در روزهای آفتابی، باران و روزهایی که باد می‌وزد، کلاه سر بگذارید. با پوشاندن سرتان هنگامی‌که بیرون می‌روید می‌توانید از رنگ موهایتان محافظت کنید. با پوشاندن سرتان توسط کلاه، شال یا عرقچین از موهایتان در برابر اشعه UV، آب و سایر عوامل مخرب رنگ مو مراقبت کنید.

اگر پوشیدن کلاه را دوست ندارید و حس می‌کنید ظاهرتان را خوب جلوه نمی‌دهد برای محافظت از سرتان در برابر اشعه‌های فرابنفش از نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی (کاندیشینر) که فیلتر کننده UV هم هستند استفاده کنید. اگر عادت به شنا در آب‌های کلر زده شده دارید پس بهتر است برای محافظت از رنگ مویتان چاره‌ای بیاندیشید چرا که کلر موجود در آب به سرعت رنگ مویتان را از بین می‌برد. اگر می‌توانید از مدل شنایی پیروی کنید که سرتان را بیرون از آب نگه می‌دارد مثل شنا از پهلو.

از تثبیت کننده‌های رنگ مو استفاده کنید

کارایی بسیاری از تثبیت کننده‌های مو همچون دیگر مواد بهداشتی مو است، آنها را بر روی سرتان قرار دهید کمی ‌صبر کنید و سپس بشویید. تثبیت کننده‌های مو معمولاً دارای ترکیباتی هستند که آب رسانی و تامین مواد مغذی برای مو را انجام می‌دهند و پس از استفاده طراوت و سلامت موی شما را بهبود می‌بخشند.

به همان اندازه که موهای آسیب دیده به مراقبت برای بهبود نیاز دارند موهای رنگ شده نیز به شامپو‌های تثبیت کننده برای ترمیم و ظاهر زیباتر نیازمندند. برخی از برندهای معروف که در عرصه تولید شامپو فعالند، تثبیت کننده‌های مو نیز تولید می‌کنند، مانند برندهای Color Mask و Joico.

سعی کنید با استفاده از تثبیت کننده‌های رنگ مو از موهای رنگ شده‌تان محافظت کنید تا بعد از رنگ کردن موی تان تا مدت زمان زیادی موهایتان زیبا و درخشان به نظر برسند.

از لوازم بهداشتی حاوی الکل استفاده نکنید

بسیاری از ژل ها و واکس‌های مو‌ دارای ترکیبات الکلی هستند. متاسفانه الکل به عنوان یک ترکیب خشک شناخته می‌شود، بدین معنی که وقتی از محصولاتی با ترکیبات حاوی الکل استفاده می‌کنید سلامت مو به خطر می‌افتد و رنگ مو به راحتی از بین می‌رود.

به خصوص اگر زیاد در آفتاب هستید بهتر است از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید چرا که استفاده از مواد الکل دار در برابر اشعه uv مو را آسیب پذیرتر می‌کند و رنگ مو به راحتی از بین می‌رود. به یاد داشته باشید که کدام مدل رنگ مو‌ها مراقبت بیشتری نیاز دارند. حقیقت این است که بعضی رنگ موهای خاص مشکلات بیشتری نسبت به بقیه رنگ موها برای شما بوجود می‌آورند و نگهداری از آنها مشکل تر است.

در ادامه به بررسی معروف ترین رنگ مو‌ها میپردازیم

شامپو برای موهای رنگ شده 22

رنگ قرمز

رنگ قرمز زودتر از سایر رنگ‌ها محو می‌شود. مولکولهای رنگدانه قرمز نسبت به بقیه رنگ‌ها بزرگ ترند و به همین دلیل اگر در معرض عوامل مخرب رنگ مو مانند باران یا خورشید در روزهای تابستان قرار بگیرند به راحتی از بین می‌روند.

البته بدین معنی نیست که شما اصلا از این رنگ استفاده نکنید اما در نظر داشته باشید اگر قرار است موهای تان را قرمز کنید مانند بقیه رنگ‌ها از آن انتظار نداشته باشید تا مدت زمان زیادی روی مویتان باقی بماند و برای مراقبت از آن هزینه بیشتری باید بپردازید.

رنگ بلوند یا نقره ای

استفاده از رنگ بلوند پلاتینیومی ‌و نقره‌ای ظاهر بسیار جذابی به شما می‌دهد اما اگر می‌خواهید بعد از آن به مشکل بر نخورید باید زمان نسبتا زیادی و همچنین هزینه بالایی برای مراقبت از آن خرج کنید. اگر از رنگ بلوند یا نقره ای استفاده می‌کنید حتماً از شامپو رنگ بنفش استفاده کنید.

 رنگ‌های روشن (مثل آبی)

مراقبت از رنگ‌های فانتزی آبی و بنفش کم رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها سخت‌تر است. استفاده از این رنگ‌ها مستلزم دوباره رنگ کردن آن به صورت مرتب در خانه یا پرداخت هزینه نسبتاً زیاد و مراجعه مداوم به سالن زیبایی است.

رنگ آبی زودتر از سایر رنگ‌ها از بین می‌رود و محو می‌شود و بزرگترین عیب آن این است که با شست و شو به سرعت زیبایی خود را از دست می‌دهد و ظاهر بدی پیدا می‌کند. هیچ‌کس از سبز رنگ و رو رفته خوشش نمی‌آید!

اگر می‌خواهید از رنگ موی آبی استفاده کنید در نظر داشته باشید که استفاده از تثبیت کننده‌ها و تونر‌ها برای اینکه رنگ مویتان آبی باقی بماند و به سبز تبدیل نشود اجباری است.

رنگ قهوه ای و مشکی: بیشترین دوام در میان رنگ‌ها

به نظر شما مراقبت از چه رنگی از همه راحت‌تر است؟ جواب ساده است، رنگ قهوه ای. رنگ‌های تیره محاسن زیادی دارند و عدم نیاز به مراقبت مداوم و زیاد یکی از آنهاست.

رنگدانه‌های رنگ قهوه ای نسبت به سایر رنگ‌ها بیشتر در عمق مو نفوذ می‌کنند و سخت تر از بین می‌روند. اگر می‌خواهید به شنا بروید یا دوش آب گرم بگیرید یا از پوشیدن کلاه خودداری کنید رنگ‌های تیره برای شما انتخاب فوق العاده‌ای است. رنگ مشکی نیز مانند رنگ قهوه ای رنگ دانه‌های قوی دارد و برای افرادی که به دنبال رنگ مویی با نگهداری کم و قیمت ارزان هستند بسیار مناسب است.

قدر موهای رنگ شده‌تان را بدانید

استفاده از رنگ مو یک راهکار موثر برای تغییر شکل ظاهری است و تنها در صورتی به شما ظاهر مورد دلخواهتان را می‌دهند که بعد از رنگ مویتان در خانه یا در سالن زیبایی توسط آرایشگر، راه صحیح مراقبت از آن را بدانید.

برای مراقبت از موهای رنگ شده نیاز به شامپو‌های محافظ رنگ مو و تثبیت کننده‌های رنگ دارید. شامپو‌های معمولی ممکن است به راحتی رنگ را از سر موی شما پاک کنند. هیچکس دوست ندارد زیر دوش آب گرم شسته شدن رنگ موهایش را ببیند! از رنگ موی تان مراقبت کنید تا برای مدت طولانی تری درخشان و زیبا بماند. به توصیه‌های ما گوش کنید و قدر رنگ موهایتان را بدانید. به شما قول می‌دهیم که بعد از رنگ کردن موهایتان فوق‌العاده به نظر بیایید.

چرا رنگ موهایم محو می‌شود؟

 Sabina Wizemann شیمی‌دان آزمایشگاه زیبایی GH می‌گوید: “هر بار که شما دوش می‌گیرید مقدار کمی ‌از رنگ موهایتان از بین میرود.” به محض قرارگیری رنگ در معرض آب و شامپو شروع به سر خوردن از تارهای مو می‌کند و این فرآیند برای موهای قرمز زودتر از سایر رنگ موها اتفاق می‌افتد. به گفته Wizemann رنگ دانه‌های رنگ قرمز دارای مولکول‌های بزرگتری نسبت به سایر رنگ‌ها هستند و کمتر در عمق شاخه‌های مو نفوذ می‌کنند به همین دلیل زودتر از سایر رنگ‌ها، رنگ خود را از دست می‌دهند.ش

چگونه می‌توانم از محو شدن رنگ مو جلوگیری کنم؟

شامپو برای موهای رنگ شده 23

تنها راهی که می‌توانم رنگ مو یتان را 100% سالم و بی نقص نگه دارم چیست؟ هیچگاه موهایتان را نشویید و حتی نگذارید مرطوب شوند. (درست است؛ آب به تنهایی نیز رنگ مو را پس از مدتی از بین می‌برد). البته از آن جایی که نشستن مو کاری نشدنی است ما شامپو‌های خشک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید تعداد دفعات شستشوی موی تان را محدود کنید و همچنین در آن از شامپوهای مخصوص برای محافظت از رنگ موهایتان استفاده کنید، اینجاست که شامپو‌های محافظ رنگ مو وارد میدان می‌شوند.

عملکرد شامپو‌های محافظ رنگ مو چگونه است؟

شامپو‌ها از هر مدلی باشند برای آن طراحی شده اند که چربی و روغن را از روی سر شما حذف کنند، در صورتی که نرم کننده‌ها برای حالت دهی موی شما پس از استحمام ساخته شدند. شامپو‌های محافظ رنگ مو از فرمولاسیونی شبیه این موارد استفاده می‌کنند اما در کنار آن محافظت از رنگ مو و به حداقل رساندن میزان از بین رفتن رنگدانه‌ها را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

اما چگونه؟ طبق گفته Wizemann محصولات مخصوص موهای رنگ شده معمولا مولکول‌های پاک کننده کمتری دارند، همچنین پس از استفاده یک لایه محافظ بر روی مویتان قرار می‌گیرد که نه تنها از رنگ مو محافظت می‌کنند بلکه با صاف و نرم تر کردن مو احتمال دچار شدن به بقیه آسیب‌های احتمالی را نیز کاهش می‌دهد.

آیا برای محافظت از موهای رنگ شده حتما به شامپوهای بدون سولفات نیاز دارم؟

شامپو برای موهای رنگ شده 24

نه لزوماً. اگرچه تصور عمومی ‌مردم این است که شامپوهای بدون سولفات ملایم، دیرتر از سایر شامپوها رنگ مو را از بین می‌برند اما بر طبق نتایج آزمایشگاه زیبایی ما، این تصور همیشه درست نیست. در واقع بهترین محصول آزمایشگاه ما، TRESemmé، شامل سولفات است. آن چه که واقعاً مهم است روش تهیه فرمولاسیون است نه اینکه فرمولاسیون شامل چه چیزهایی است.

اثربخشی یک محصول صرفاً به ترکیبات آن خلاصه نمی‌شود. جنبه‌های دیگر یک فرمولاسیون مانند غلظت، امولسیون‌های موجود در آن و مهمتر از همه دارا بودن نتایج دلخواه به همراه قابلیت محافظت از رنگ مو، همگی مهم هستند. ما محصولی که صرفا بر پایه یک ماده خاص یا عاری از آن ساخته شده را توصیه نمی‌کنیم، در واقع تمام تلاش ما این است که محصولی که تولید می‌شود به راستی موثر و قابل قبول باشد.

آیا یک شامپوی محافظ رنگ مو تنها چیزی است که من نیاز دارم؟

خیر. در مرحله آخر باید در کنار شامپو محافظ رنگ مو، از نرم کننده سازگار با آن نیز استفاده کنید. این محصولات طراحی شده اند تا با هم مورد استفاده قرار گیرند تا بهترین نتایج را برای شما به همراه داشته باشند.

چگونه ما یک شامپو رنگ مو را تست می‌کنیم؟

در آزمایشگاه زیبایی، شامپوهای رنگ مو را به همراه نرم کننده‌های سازگار در شرایط بسیار دقیق مورد سنجش قرار می‌دهند تا ببینند چگونه آنها بهترین عملکرد را خواهند داشت. با انجام آزمایش‌های بسیار و ارزیابی بیش از ۱۶۰ شامپو و نرم کننده در نهایت به ۱۰ فرمول نهایی و برتر دست یافتند. شیمیدانان مقاومت در برابر محو شدگی رنگ مو را بر روی موهای نمونه به عنوان مدلی از دنیای واقعی بارها و بارها تست کردند. بر روی این مدل موهای نمونه یکی پس از دیگری از شامپو، نرم کننده و خشک کننده استفاده شده و آنها را در معرض اشعه UV قرار دادیم تا به روند محو شدن رنگ مو پی ببرند. نتایج آنها را این مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم.

شما نیز می‌توانید نتایج خودتان را از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده با ما به اشتراک بگذارید و همچنین تمام این محصولات را از فروشگاه مالتینا خریداری کنید.

شامپو Matrix Biolage بهترین شامپو برای موهای رنگ شده

شامپو Matrix Biolage بهترین شامپو برای موهای رنگ شده

مشاهده و خرید

شامپوی محافظ رنگ موی Matrix Biolage از فرمولاسیونی با ph کم استفاده می‌کند که باعث حفظ رنگدانه‌های روی مو می‌شود. این شامپو با استفاده از ثعلب به عنوان یک جزء مهم، موجب حفظ رنگ مو و افزایش شادابی و طراوت آن می‌شود. اگر نگران ترکیب‌های شیمیایی شامپو هستید، این مدل شامپو بدون پارابن است و عوارض بسیار کمتری نسبت به شامپوهای معمولی دیگر دارد.

شامپو WELLA Brilliance مناسب موهای رنگ شده و سفت

شامپو برای موهای رنگ شده 1

مشاهده و خرید

اگر صاحب موهای سفت هستید و آنها را به تازگی رنگ کرده اید شامپو مورد نظر شما هم باید نرم کننده باشد هم دارای ترکیباتی با قابلیت محافظت از رنگ مو. خوشبختانه ما شامپویی مناسب برای شما را پیدا کرده ایم. شامپو WELLA Brilliance به بهترین نحو این کار را برای شما انجام می‌دهد. با فرمول حاوی ویتامین E این شامپو برای شما درخشندگی طبیعی به همراه نرم کنندگی و حفاظت در برابر از بین رفتن رنگ را به ارمغان می‌آورد. اگر علاقه به خرید‌های لاکچری دارید دیگر اجزای این شامپو شما را به ذوق خواهند آورد: پودر الماس.

بله، درست متوجه شده اید. این شامپو آبرسانی به مو، حفاظت از آن و افزایش رنگ مو را همه در کنار هم انجام می‌دهد. با توجه به این ویژگی‌ها این محصول یک انتخاب فوق العاده برای موهای رنگ شده و سفت است.

شامپو Nexxus برای موهای رنگ شده

شامپو برای موهای رنگ شده 2

مشاهده و خرید

شامپو Nexxus غنی شده با پروتئین الاستین، موجب تقویت موهای شما شده و حاوی مواد مغذی برای مو است. همچنین عصاره ثعلب سفید باعث درخشش رنگ موی شما می‌شود و علاوه بر آن موجب جلوگیری از بین رفتن زود هنگام رنگ مو می‌شود.

اگر به دنبال شامپوی محافظ رنگ مویی هستید که موهای شما را خشک نکند، این محصول دارای فرمولاسیونی است که نه تنها موهای شما را مرطوب و چرب نگه می‌دارد بلکه علاوه بر آن تازگی و طراوت رنگ موی شما را نیز حفظ خواهد کرد. به علاوه با توجه به اینکه در این شامپو از سولفات و سیلیکون استفاده نشده می‌توان از آن برای موهای رنگ شده و شکننده نیز استفاده کرد.

 محافظ رنگ مو Aveda

شامپو برای موهای رنگ شده 3

مشاهده و خرید

برند Aveda به دلیل گیاهی بودنش معروف است، چرا که تا حد امکان از مواد ارگانیک و طبیعی در آن استفاده شده است. اگر به دنبال شامپویی هستید که علاوه بر محافظت رنگ مو از خشکی موی شما نیز جلوگیری کند و آسیبی به آن نرساند، این محصول گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

به دلیل استفاده از مواد طبیعی و همچنین عصاره‌های خوشبوی 100% ارگانیک این شامپو نه تنها از درخشندگی موهای شما محافظت می‌کند بلکه محصولی بسیار لاکچری نیز است. به علاوه مانند اکثر محصولات Aveda رایحه‌ی مطبوعی دارند. اگر پس از استفاده از شامپوهای دیگر موهایتان مجعد، مات و شاخه شاخه می‌شود، شامپو Aveda با فرمولاسیون مخصوصش  تجربه جدید و لذت بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و موهای رنگ شده شما را محافظت خواهد کرد.

شامپو Tigi Bed Head

شامپو Tigi Bed Head

مشاهده و خرید

شامپو Tigi Bed Head Colour Goddess مغذی و محافظ رنگ مو، سرشار از ویتامین و حاوی ترکیباتی با قابلیت ارتقای سلامت مو است. این محصول با فرمولاسیون حاوی ویتامین B5، روغن نارگیل، روغن بادام و کراتین (موهای شما بیشتر به پروتئین نیاز دارد) علاوه بر تازگی رنگ مو، حفاظت از آن در برابر آسیب‌های رایج و احتمالی مو را به همراه دارد.

روغن موجود در این شامپو باعث ایجاد یک لایه حفاظتی بر روی رنگ مو می‌شود که از موهای رنگ شده شما در برابر رادیکال‌های آزاد و اجزاء آن محافظت می‌کند. اگر موهای شکننده دارید یا در هنگام شانه کردن، موهایتان کنده می‌شود، کراتین موجود در این محصول باعث تقویت مو در برابر خشکی و همچنین افزایش نرمی‌ مو در برابر شکنندگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا جدیدترین روش ترمیم مو و کراتینه مو در خانه را می شناسید؟

شامپو REDKEN

شامپو REDKEN

مشاهده و خرید

Redken Color Extend محصول فوق العاده و جوابگویی است، به همین دلیل معمولاً در قفسه آرایشگران برند REDKEN را مشاهده می‌کنید. اگر به دنبال شامپویی هستید که در سالن‌های زیبایی از آن استفاده می‌شود ما به شما خرید این محصول را توصیه می‌کنیم.

این شامپو حاوی مجموعه ای از پروتئین‌های مخصوص برند REDKEN و فرمولاسیونی با ترکیبات محافظ رنگ مو است، به همین دلیل این محصول، عمر رنگ موی شما را افزایش می‌دهد و از موهای آسیب دیده محافظت می‌کند تا به سلامتی کامل برگردند.

شامپو محافظ رنگ مو Kiehl’s Sunflower Color

شامپو محافظ رنگ مو Kiehl’s Sunflower Color

مشاهده و خرید

شامپو محافظ رنگ مو Kiehl دارای ترکیبات کاملا طبیعی و همچنین فرمولاسیونی با قابلیت فیلتر اشعه فرابنفش است. روغن آفتابگردان، زوغن زردآلو و بسیاری از ویتامین‌ها مانند B3، B5 و B6 این شامپو را محصولی مقوی برای مو و محافظ اشعه UV کرده است. شامپو محافظ رنگ موی آفتابگردان Kiehl علاوه بر حفظ طراوت و تازگی مو‌های شما موجب تقویت آن نیز می‌شود. به علاوه به موهای رنگ شده لطافت و حالت طبیعی می‌بخشد. به دلیل عدم استفاده از پارابن، سیلیکون و سولفات این شامپو حاوی مواد شیمیایی مضر برای مو نیست و این یکی از دلایل محبوبیت آن است.

 شامپو KMS California

شامپو برای موهای رنگ شده 7

مشاهده و خرید

KMS برند بسیاری از محصولات سالن‌های زیبای است و اکثر آرایشگران از این محصول استفاده می‌کنند. شامپوی Color Vitality یکی از محصولات این برند است. KMS’ California با استفاده از ترکیبات مناسب موجب آبرسانی کافی به موهای رنگ شده شما و تمیزی آنها می‌شود. عصاره زنجبیل و یاس بنفش باعث تقویت پوست مو و همچنین ریشه مو می‌شود. استفاده از این دو ماده، طبیعی بودن این محصول را نشان می‌دهد. فرمولاسیون حاوی فلاونوئید این شامپو، از موها در برابر آسیب پذیری مقابل رادیکال‌های آزاد و عناصر دیگر محافظت می‌کند.

شامپو Suave Professionals Keratin Infusion Color Care

شامپو برای موهای رنگ شده 8

مشاهده و خرید

محافظ رنگ حرفه ایSuave  با فرمولاسیون حاوی تکنولوژی انحصاری، از آن دسته شامپوهایی است که مو‌ها به دلیل وجود کراتین در این محصول نرم و لطیف می‌شوند و حالت دهی آنها بسیار راحت خواهد شد.

ترکیبات پیشرفته محافظ رنگ این محصول موجب افزایش طول عمر رنگدانه‌های روی موی شما می‌شوند و ترکیبات آنتی اکسیدان، از رنگ پریدگی زودهنگام رنگ مو جلوگیری می‌کند. به علاوه این محصول حاوی فیلتر محافظ در برابر اشعه فرابنفش است که از موی شما در برابر خطرات محیط زیستی محافظت می‌کند.

اگر به دنبال محصولی هستید که علاوه بر محافظت از رنگ موی شما حالت دهی مو را با تزریق کراتین بیشتر کند، این شامپو گزینه‌ی بسیار مناسبی است. موهای رنگ شده به نوعی آسیب دیده به حساب می‌آیند و آبرسانی و آغشته کردن آن به کراتین موجب بهبودی آن و درخشندگی بیشتر رنگ مو می‌شود.

شامپو L’Oréal Paris Hair Expert Color Vibrancy Intensive

شامپو برای موهای رنگ شده 9

مشاهده و خرید

اگر به دنبال شامپویی با برند آشنا در داروخانه‌های محله‌تان هستید پس شامپو L’Oréal Paris Hair Expert Color می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. این شامپو حاوی مواد مغذی برای موهای رنگ شده و آسیب دیده است که فرمولاسیون آن موجب درخشندگی مو و افزایش طول عمر رنگدانه‌های رنگ مو می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این شامپو موجب محافظت از موی شما در برابر اشعه فرابنفش (که از عوامل کاهنده رنگ مو است) می‌شوند.

L’Oreal به شما تضمین می‌دهد با استفاده از این شامپو تا ۶۰ روز رنگ موی شما از بین نرود، در حالی که در کنار آن اثرات مخرب رنگ مو را از بین می‌برد و سلامت مو را افزایش میدهد.

شامپو L’Oréal Paris EverPure Sulfate Free Moisture

شامپو L’Oréal Paris EverPure Sulfate Free Moisture

مشاهده و خرید

یکی دیگر از محصولات محبوب L’Oreal شامپو EverPure است، که با استفاده از رزماری به عنوان یک جزء مهم آبرسانی و ترمیم موهای خشک را انجام می‌دهد. این شامپو به شما تضمین می‌دهد طراوت و تازگی رنگ موی شما در شرایط عادی تا چهار هفته از بین نرود. فرمولاسیون این محصول عاری از سولفات، نمک و عناصر فعال است که این موجب افزایش طول عمر رنگ دانه‌های رنگ مو و تمیزی آنها می‌شود.

بسیاری از ترکیبات این محصول گیاهی هستند و برای تولید این شامپو بر روی حیوانات تستی انجام گرفته است. اگر به عنوان یک مصرف کننده، حقوق حیوانات یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شماست، این محصول میتواند تمام خواسته‌های شما را برآورده سازد.

شامپو Thermafuse Color Care

شامپو Thermafuse Color Care

مشاهده و خرید

شامپو Thermafuse Color Care برای موهای قرمز مناسب است که از قضا مراقبت از این مدل مو نسبت به بقیه مو‌ها سخت است. این شامپو برای موهای قرمز و قهوه ای طراحی شده و از محو شدن زود هنگام رنگ مو جلوگیری می‌کند.

این شامپو با فیلتر کردن اشعه‌های UVA و UVB (این دو اشعه از مخرب ترین موج‌های فرابنفش هستند) علاوه بر حفظ رنگ مو، موجب حفاظت از سلامت موهای رنگ شده شما در برابر خطرات اشعه فرابنفش می‌شوند. عدم استفاده از سولفات در این شامپو باعث محافظت از رنگدانه‌های رنگ مو و همچنین مرطوب نگه داشتن مو می‌شود. این محصول برای تمامی‌موها، از موهای ظریف و ریز تا درشت و زبر مناسب است.

به دلیل وجود ترکیبات دریایی در شامپو، طراوت و درخشندگی رنگ مو بیش از پیش خواهد شد و موی شما را نرم و سالم نگه می‌دارد. این شامپو PH 5.5 دارد که موی شما را در بالاترین سطح سلامت مو نگه می‌دارد. اگر خوشبو بودن شامپو برای شما مهم است این شامپو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های مناسب برای شما باشد. این محصول با رایحه‌هایی همانند سیب فوجی، آناناس، هلو و کیوی نه تنها از رطوبت و رنگ موی شما محافظت می‌کند بلکه بوی بسیار خوبی به موهای شما می‌بخشد.

 شامپو بدون سولفات Bumble and Bumble Color Minded

شامپو برای موهای رنگ شده 12

مشاهده و خرید

این شامپو که به عنوان یک شامپوی فوق العاده ملایم از آن یاد می‌شود برای مو و پوست حساس بسیار مناسب است. اگر موهای ظریف و پوست سر حساسی دارید، انتخاب این شامپو برای محافظت از رنگ مو یک خرید هوشمندانه برای شما خواهد بود. با استفاده از ترکیبات پیچیده و منحصر بفرد این کمپانی، رنگ مو برای مدت بیشتری بر روی سر شما خواهد ماند و با شست و شوی زیاد از بین نخواهد رفت.

 شامپو Hempz Blushing Grapefruit & Raspberry Creme Color Preserving Herbal

شامپو برای موهای رنگ شده 13

مشاهده و خرید

اگر ترجیح می‌دهید از شامپوهای طبیعی با ترکیبات گیاهی استفاده کنید پس شاید شامپو محافظ رنگ موی Hempz توجه شما را به خود جلب کند. روغن طبیعی و ۱۰۰% خالص بذر شاهدانه یکی از اصلی ترین ترکیبات این محصول است که به حفظ رنگدانه‌های مو و افزایش زیبایی طبیعی رنگ مو و نرمی ‌آن و همچنین محافظت از آن در برابر عناصر آزاد کمک می‌کند. دیگر ترکیبات روغنی ضروری این محصول به شما در نرمی ‌موی‌تان و حالت دهی آن کمک می‌کند، به این معنی که می‌توانید هر مدل مویی که دوست دارید انتخاب کنید و موهای رنگ شده خود را به آن حالت درآورید. همچنین افزایش طول عمر رنگ موی شما از دیگر کارایی‌های این شامپو است.

افزایش درخشندگی رنگ مو با استفاده از شامپو‌های تثبیت کننده رنگ

بعضی مواقع بهترین راه درخشان کردن رنگ مو استفاده از تونر‌ها و رنگهای ملایم است. خوشبختانه شامپو‌های بسیار زیادی در بازار موجود است که رنگ مو و درخشندگی آن را حتی بعد از محو شدن و کمرنگ شدن بهبود می‌بخشد. در ادامه به بررسی برخی از بهترین شامپوهای تثبیت کننده و تونر‌ها می‌پردازیم:

شامپو Joico Color Infuse

شامپو Joico Color Infuse

مشاهده و خرید

این محصول در رنگ‌های متنوعی از قهوه ای طلایی تا قرمز در بازار موجود است. شامپوی ذکر شده با القای رنگ پس از هر بار استفاده از آن، طراوت و درخشندگی بیشتری به موهای رنگ شده شما می‌بخشد. برای بیشترین بهره وری از این شامپو در القای رنگ به موهایتان، بگذارید حداقل 5 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس موهایتان را بشویید.

بدلیل اینکه این شامپو دارای رنگ‌های ملایم است و امکان دارد ترکیبات آن برای ریشه مو آسیب زننده باشد بهتر است آن را روی مو اسپری نمایید. به عبارت دیگر استفاده از آن برای لایه‌های سطحی مو و ساقه‌ی مو بسیار بهتر است چرا که ریشه‌های مو بعد از رنگ کردن مو آسیب پذیر خواهند شد.

شامپو Joico Color Infuse در زنگ‌های قهوه ای، قهوه ای طلایی، مسی، قرمز و غیره وجود دارد. بسته به رنگ مویتان شاید لازم باشد چند مدل را با هم ترکیب کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید یا می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که لزوما همرنگ مویتان نیستند. مثلا رنگ قهوه‌ای می‌تواند برای پررنگ تر کردن رنگ بلوند توت فرنگی (strawberry blonde) مورد استفاده قرار گیرد. قبل از استفاده از این مدل شامپو بهتر است از آرایشگر خود سوال کنید کدام رنگ برای رنگ موی شما از همه بهتر است.

شامپو بلوند و نقره ای Clairol Shimmer Lights Original

شامپو بلوند و نقره ای Clairol Shimmer Lights Original

مشاهده و خرید

اگر موهای خود را بلوند یا نقره‌ای کرده‌اید با استفاده از شامپو بنفش می‌توانید رنگ موی‌تان را از زرد و مات به طلایی و براق تبدیل کنید. رنگ بنفش درست در مقابل رنگ‌های برنجی مانند زرد و نارنجی قرار دارد به همین دلیل استفاده از مدل رنگ بنفش می‌تواند موهای بلوند یا نقره ای را درخشان تر کند. شامپو Clairol Shimmer Lights’ purple بدون توجه به میزان رنگ پریدگی و مات شدن رنگ مو یک انتخاب شایسته و تضمینی برای بازگشت درخشش موهای بلوند و نقره‌ای است. اگر به دنبال استفاده از شامپویی هستید که موهای رنگ شده‌‌تان تا بازدید بعدی سالن زیبایی فوق العاده به نظر بیاید توصیه می‌کنیم این محصول را انتخاب کنید.

شامپو Fanola No Yellow

شامپو Fanola No Yellow

مشاهده و خرید

اگر رنگ طبیعی مو یا رنگ مورد انتخابی‌تان خاکستری است این رنگ زیبا شایسته یک انتخاب فوق العاده مانند شامپو‌ها و تونر‌های بنفش است. شامپو Fanola No Yellow در اصل برای موهای نقره ای-خاکستری طراحی شده و همانطور که از نام آن مشخص است نشانه‌های برنجی شدن مو را از بین می‌برد. رنگ خاکستری به راحتی مات می‌شود و به زردی متمایل می‌گردد به همین دلیل رنگ موی خاکستری زیاد مورد استقبال بانوان قرار نمی‌گیرد.

اما با استفاده از شامپو بنفش مناسب مثل شامپو Fanola No Yello موهای خاکستری‌تان از حالت مات به درخشان و براق تغییر می‌کند. رنگدانه‌های بنفشه این شامپو که بر شاخه‌های مو قرار می‌گیرند موجب می‌شوند تا موی تان از حالت نقره‌ای و سبک گرم به درخشان و خنک تغییر حالت دهد.

 شامپو John Frieda Brilliant Brunette Visibly Deeper Colour Deepening

شامپو برای موهای رنگ شده 17

مشاهده و خرید

محصول John Frieda Brilliant Brunette شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو برای موهای مشکی و خرمایی رنگ ارائه کرده است. این شامپو نه تنها مانند شامپوی معمولی موهایتان را تمیز و پاکیزه می‌کند بلکه تثبیت رنگ موی شما را نیز به همراه دارد و القای رنگ آن شفافیت رنگ موی شما را بهبود می‌بخشد. فرمولاسیون حاوی کاکائو و روغن پامچال علاوه بر تمیزی و حفظ رطوبت مو موجب تقویت رنگ آن نیز می‌شود. تمام این ویژگی‌های مثبت تنها در یک شامپو موجود است!

اگر در این میان موهایتان را‌ هایلایت کرده اید نگران نباشید، چرا که این شامپو بر آنها تاثیری نخواهد گذاشت. شما می‌توانید هر بار که دوش می‌گیرید از این شامپو استفاده کنید. اگر موهای مشکی یا خرمایی دارید پس استفاده از این شامپو راه بسیار مناسبی برای افزایش طول عمر رنگ موی تان است.

شامپو Pure Blends Hydrating Color Depositing

شامپو برای موهای رنگ شده 18

مشاهده و خرید

شامپو تثبیت کننده رنگ مو Pure Blends در مدل‌های مختلفی برای تقویت و افزایش درخشانی موهای رنگ شده تولید شده است. در فرمولاسیون این محصول از ترکیبات گیاهی، کراتین و کلاژن‌ها استفاده شده است. عاری از مواد شیمیایی مضر مانند سولفات و سدیم کلراید است. این شامپو در کنار تثبیت رنگدانه‌های مو، آبرسانی و ترمیم مو را نیز انجام می‌دهد.

با استفاده از شامپو رنگ در هنگام استحمام روزانه‌تان رنگ پریدگی رنگ مو را بهبود بخشید و به آن درخشندگی بیشتری بدهید. لازم نیست مدت زمان زیادی آن را بر روی سرتان قرار دهید. فرمولاسیون این محصولات همانند رنگ‌های دائمی‌ و نیمه دائمی‌ و شامپو‌های صاف کننده مو است.

شامپو قهوه‌ای بدون سولفات Color Mask و  Toning Shampoo برای موهای قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره

شامپو برای موهای رنگ شده 19

مشاهده و خرید

شامپو Color Mask برای رنگ‌های متنوعی تولید شده که بیشتر برای موهای مشکی و خرمایی استفاده می‌شود. این شامپو رنگدانه‌های قهوه ای روی موهایتان را تقویت و طراوت و درخشندگی مویتان را بیشتر می‌کند.

استفاده از این شامپو با فرمولاسیون بدون سولفات علاوه بر تمیزی و ترمیم رنگ مو، زبری موها ناشی از آسیب دیدگی را نیز بهبود می‌بخشد. در ترکیبات این شامپو فیلتر ضد فرابنفش استفاده شده و در کنار حفاظت از موهای رنگ شده شما در برابر عوامل جوی، رنگ موی شما را درخشان تر می‌کند. اگر انسان اخلاق مداری هستید لازم به ذکر است در روند تولید این شامپو از تست آن بر روی حیوانات خودداری شده پس بدون عذاب وجدان می‌توانید از استفاده کنید و لذت ببرید.

 

منابع:

Shampoo for Colored Hair

The 11 Best Shampoos for Colored Hair to Keep It Vibrant

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024