راهنمای خرید براش آرایشی – انواع براش های آرایشی و کاربرد آن ها را قبل از خرید بشناسید

امروزه خرید لوازم آرایشی تبدیل به قسمت مهمی از زندگی زنان شده است. از جمله تاثیرات گسترده آرایش می‌توان به افزایش اعتماد به نفس آن ها و یا نمایان کردن ویژگی‌های طبیعی صورت مثل استخوان گونه و رنگ چشم اشاره کرد. اما خرید لوازم آرایشی باکیفیت به تنهایی موجب زیبایی صورت شما نمی‌شود. چرا که در کنار آن، شما به خرید براش آرایشی باکیفیت و متناسب با لوازم آرایشی استفاده شده و یا پوست خود نیز احتیاج دارید. به همین منظور ما نیز در این مطلب سعی داریم تا ضمن ارائه راهنمای خرید براش آرایشی، انواع و کاربردهای آن را نیز بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید براش آرایشی باکیفیت

کیفیت بالای براش، یکی از مهم‌ترین موارد آرایشی بوده که تفاوت‌های بسیاری را رقم می‌زند. در مرحله‌ اول خرید براش آرایشی باکیفیت، ابتدا آن را بر روی پوست خود بکشید. موهای یک براش باکیفیت بسیار نرم بوده و نباید سخت و زبر باشد و یا موجب خراش پوست شما شود. برای امتحان تداوم موهای آن نیز براش بر روی دست خود کشیده و بررسی کنید که آیا تار موهای آن جدا می‌شود یا خیر. در نتیجه، موهای یک براش باکیفیت باید سفت و بادوام باشد.

کیفیت براش تنها به قسمت موهای آن خلاصه نشده و همچنین باید از دسته‌ مناسبی برخوردار باشد. یک دسته‌ محکم چوبی یا پلاستیکی خوب به گونه‌ای فرم گرفته است که مواد آرایشی را بر روی تمامی نقاط چهره‌ شما به نرمی و به شکلی یکنواخت پخش کند. یک براش خوب تمامی مواد آرایشی را کاملا بر روی پوست شما پخش کرده و این مواد را در خود نگه نمی‌دارد.

خرید براش آرایشی برای کرم پودر

براش‌های آرایشی لوازمی بسیار حساس هستند که به حفظ کیفیت آن‌ها نیز باید توجه داشت. برای مثال، چربی و یا روغن‌های پوست می‌توانند علاوه بر ایجاد سدی در مقابل براش، حتی به آن آسیب نیز برسانند. پس توصیه می‌شود که قبل از استفاده از براش، ابتدا صورت خود را به کمک مواد بهداشتی از جمله شامپو بچه تمیز کنید که چربی اضافه آن نیز گرفته شود.

بیشتر بخوانید: کایلی جنر| خرید لوازم آرایشی کایلی جنر و داستان راه اندازی این برند

خرید براش آرایشی طبیعی یا مصنوعی

براش‌های آرایشی در انواع سایزها و شکل‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل، روند انتخاب یک براش صحیح بهتر است که به صورت آزمون و خطا انجام گیرد. به عبارت دیگر، شما باید براش‌های مختلفی را امتحان کرده و گزینه‌ای را انتخاب کنید که نتیجه‌ بهتری بر روی پوست شما به جای گذاشته است. به عبارت دیگر، فارغ از نوع لوازم آرایشی و بودجه‌ شما، پیدا کردن یک براش مناسب امری شخصی بوده و افراد انتخاب‌های بسیار متفاوتی خواهند داشت. پس باید به موهای براش توجه داشت که آیا با پوست شما سازگار است یا خیر.

به طور کلی، موهای براش به دو صورت طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شوند. در نوع طبیعی، از موهای حیوانات استفاده شده که به همین دلیل از قیمت نسبتا بالاتری نیز برخوردار هستند. براش‌های طبیعی به طور موثر و بهتری رنگ‌دانه‌ها را حفظ می‌کنند. در طرف مقابل، براش‌های مصنوعی بسیار نرم‌تر بوده و ظاهر طبیعی‌تر به چهره شما می‌بخشند. به دلیل قیمت پایین و ساخت آسان‌، براش‌های مصنوعی بیشتر در بازار لوازم آرایشی دیده می‌شوند. موهای این براش‌های مصنوعی عمدتا از رشته‌های نایلون و پلی‌استر ساخته شده که برخلاف نوع طبیعی، موجب ایجاد آلرژی نخواهند شد.

خرید براش آرایشی مناسب

خرید براش‌ آرایشی و معرفی کاربرد آن‌ها

در هنگام خرید براش‌ آرایشی باید به کاربرد مد نظر خود توجه داشته و براش متناسب با آن را انتخاب کنید. به عبارت دیگر، براش ها انواع بسیار متفاوتی دارد که هر یک کاربردهای خاص ارائه می دهند. پس باید اول انتظارات خود را از یک براش تعیین کرده و سپس متناسب با آن خرید کنید. به همین منظور ما نیز در ادامه قصد داریم تا ضمن معرفی مختصر انواع براش‌ها، کارکرد آن را نیز بررسی کنیم.

براش کرم پودر

براش کرم پودر اولین بخش از روتین آرایش شما را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر، آرایش خود را باید ابتدا با این براش شروع کنید. موهای این براش صاف و بسیار انعطاف‌پذیر بوده تا به راحتی و نرمی بر روی پوست شما حرکت کند. برای استفاده صحیح از این براش، ابتدا محصول آرایشی را به صورت نقطه‌ای بر روی پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه خود قرار داده و در ادامه به آرامی آن را با کمک براش زیرسازی، بر روی تمامی پوست پخش کنید. موهای این براش از نظر طول بسیار متفاوت بوده و انتخاب آن مسئله‌ای شخصی است که با توجه به دلخواه فرد یا سازگاری بهتر آن صورت می‌گیرد. توصیه می‌شود که براش‌های کرم پودر را مرتبا شستشو داده تا ضمن دوام بالاتر براش، به سلامت پوست شما نیز آسیبی وارد نشود. هنگام شستشو می‌توانید از انگشتان خود استفاده کنید تا شکل و فرم براش حفظ شود.

براش کانسیلر

 

پس از استفاده از براش کرم پودر، از براش کانسیلر برای درخشانی بیشتر پوست و یا پوشش نقطه‌ای استفاده می‌شود که جلوه‌ مناسبی ندارند. برای اعمال دقیق‌تر این پوشش، شما در خرید براش آرایشی می‌توانید براش‌های کانسیلر کوچک‌تری تهیه کنید که نقاط ریز را به خوبی فرا گیرد.

 به طور کلی، براش کانسیلر صرفا به عنوان نسخه‌ کوچک‌تر براش کرم پودر شناخته می‌شود. استفاده آن نیز بیشتر برای پوشش ناحیه‌هایی هست که به خوبی تحت تاثیر براش کرم پودر قرار نگرفته و یا نیازمند توجه بیشتری هستند. این نواحی می‌تواند شامل آکنه، جوش و یا خال‌هایی باشد که ظاهر چندان مناسبی ندارند. برای پوشش صحیح، ابتدا مقدار بسیار کمی از محصول آرایشی را بر روی نقطه مورد نظر قرار داده و سپس به آرامی آن را به کمک براش کانسیلر پخش کنید.

براش پودر

گزینه‌ بعدی در خرید براش آرایشی، براش پودر است. پس از اعمال کرم پودر و موارد زیرسازی پوست، توصیه می‌شود که لایه‌ای از پودر نیز بر روی آن به کار ببرید. در واقع این لایه پودر کمک می‌کند تا ضمن حفظ آرایش شما در طول روز، زیبایی و درخشش آن نیز بیشتر به چشم بیاید. براش پودر نسبتا بزرگ بوده و ظاهری پف‌دار به خود می‌گیرد. همچنین شکل گنبدی آن نیز کمک می‌کند که محصول به تمامی نقاط پوست رسیده و به شکلی یکنواخت پخش شود. به همین دلیل لازم نیست که پودر خیلی زیادی بر روی آن استفاده کنید. به همین منظور همچنین می‌توانید قبل از تماس پوست ضربه‌ای کوچک به آن زده تا پودر اضافی آن خارج شود و به پوست نرسد.

براش رژگونه

در صورت استفاده از براش پودر، به دنبال آن استفاده از براش رژگونه امری حیاتی تلقی می‌شود. به عبارت دیگر، براش رژگونه ظاهر غیرطبیعی آرایش بر روی پوست را از بین برده و چهره‌ای درخشان‌تر به شما خواهد بخشید. ظاهر براش رژگونه همانند براش پودر به صورت پف‌دار است. اما اندازه‌ آن نسبتا کوچک‌تر بوده تا به راحتی بر روی گونه‌ها حرکت کند. البته برای تاثیرگذاری بیشتر، به بعضی براش‌های رژگونه زاویه کوچکی نیز داده شده است. برای داشتن ظاهری طبیعی، توصیه می‌شود که ابتدا مقدار کوچکی از محصول آرایشی را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و به آرامی بر روی محیط کاملا پخش کنید.

براش کانتور

براش کانتور از دیگر گزینه‌های موجود هنگام خرید براش آرایشی است. براش کانتور بیشتر برای زاویه‌دار کردن صورت استفاده می‌شود. براش کانتور تقریبا هم‌اندازه با براش رژگونه ساخته شده است. اما موهای آن به مراتب سفت‌تر بوده و زاویه بیشتری نیز به آن‌ها داده شده است. این زاویه بیشتر موها به شما کمک می‌کند که لبه‌ها و حاشیه‌های صورت را بهتر پوشش داده تا تمامی نقاط و نواحی چهره شما هم‌تراز شود. برای زیباتر به نظر رسیدن نقاط مد نظر مثل گودی گونه، لبه‌های بینی یا استخوان فک، ابتدا کانتور را برای این نواحی بکشید و سپس آن را به کمک براش کانتور و به صورت دایره‌ای پخش کنید.

براش هایلایت

براش هایلایت ظاهر نسبتا متفاوتی در مقایسه با دیگر براش‌ها دارند. در نتیجه هنگام خرید براش آرایشی شناسایی آن‌ها بسیار راحت‌تر است. براش‌ هایلایت ظاهری همانند بادزن دارد و موهای آن نیز بسیار نازک است. براش هایلایت عمدتا زمانی استفاده می‌شود که شما قصد بهتر به نظر رسیدن استخوان‌ گونه‌‌های خود را دارید.

براش هایلایت امروزه خیلی بیشتر در معرض توجه آرایشگران و سایر خانم‌ها قرار گرفته و استفاده از آن بسیار رایج است. طریقه صحیح مصرف آن نیز به این شکل است که ابتدا مقدار بسیار کمی از محصول آرایشی را بر روی استخوان گونه‌ خود قرار داده و سپس آن را به کمک این براش به عقب و جلو پخش کنید. البته این براش برای نوک بینی و ایجاد حالت بهتر برای لب بالایی نیز کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع سبک های آرایشی ترند در دنیا در سال های اخیر

براش سایه چشم

براش سایه چشم بسیار کوچک بوده و موهای به مراتب سفت‌تری دارد. این ساخت و طراحی به خاطر داشتن کنترل بیشتر هنگام به کار بردن سایه چشم است. در هنگام خرید براش آرایشی احتمالا متوجه انواع مختلف براش سایه چشم خواهید شد. این انواع متفاوت، کاربردهای گوناگونی نیز داشته که شما با توجه به آرایش و سایه چشم مد نظر خود می‌توانید تنها از یکی و یا چندتا از آن‌ها بهره ببرید. برای مثال، معروف‌ترین آن براش پلک است. همان‌طور که از نامش پیدا است، از این براش برای به کار بردن سایه چشم بر روی پلک‌ها و بالای چشم استفاده می‌شود.

خرید براش آرایشی

شما می‌توانید انواع براش آرایشی را از طریق لینک زیر در فروشگاه مالتینا مشاهده و بررسی کنید و با داشتن خیالی آسوده از اورجینال بودن آن ها اقدام به خریداری کنید.

سخن پایانی

براش‌های آرایشی انواع بسیار گوناگونی دارند که در این مطلب ما نیز تعدادی از آن‌ها را مختصرا معرفی و بررسی کردیم. در هنگام خرید براش‌های آرایشی باید به روتین آرایشی خود توجه داشته و گزینه‌های مورد نظر و سازگار با آن را تهیه کنید. پس انتخاب براش آرایشی، امری کاملا سلیقه‌ای بوده و طبیعتا افراد نیز انتخاب‌های گوناگونی خواهند داشت.

 برای مثال، ممکن است که یک فرد در آرایش خود تنها به یک براش نیاز داشته اما در طرف مقابل، فردی دیگر ممکن است از ترکیبی از چند براش در روتین آرایشی خود بهره ببرد. براش‌ها موجب ایجاد ظاهری زیبا در چهره شما می‌شوند. به همین دلیل، استفاده از آن بسیار مهم بوده و هر فردی باید خرید یک یا چند براش آرایشی مناسب را در نظر داشته باشد تا بتوانید میکاپی حرفه‌ای انجام دهد.

منابع
nanshy

lifestyle

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024