بهترین شامپو خشک| نحوه استفاده و نظر آرایشگران برتر

تصور کنید که دیگر برای شستن و خشک‌ کردن موهایتان نیازی به صرف وقت ندارید. نه؛ قرار نیست موهای خود را بتراشید. فقط به شامپوی خشک روی آورید، محصولی به شکل اسپری که مزایای مشابه با همان ماده چسبنده و مرطوب که به نام شامپو مایع در حمام بر روی سر خود می‌ریزید را ارائه می‌دهد.
این اسپری که حاوی الکل یا نشاسته است ضمن افزودن حجم، می‌توانند چربی موجود در موها را از بین ببرد. ما می‌دانیم این شامپوها برای تمام موها بی‌خطر هستند، اما آیا مصرف روزانه این پودرهای خشک، مو و پوست سر شما را سالم نگه می‌دارد؟ به گفته ویلما برگفلد،‌ پزشک متخصص پوست، جواب این سوال برای مصرف مدت طولانی خیر است.

فهرست مطالب

آیا شامپو خشک واقعا موهای شما را تمیز می‌کند؟

دکتر برگفلد می‌گوید:« اکثر شامپوهایی که توسط فروشگاه‌های لوازم آرایشی عرضه می‌شوند، بی‌خطر هستند، چه مایع باشند چه خشک. بنابراین می‌توانید بدون مشکل از آن‌ها استفاده کنید. سوال اینجاست که آیا مهم است شامپو خشک بتواند پوست سر را هم تمیز کند؟ پاسخ این سوال بله است.»
شامپوها با فرمول‌های مختلفی از جمله شامپو‌های ضد شوره ساخته می‌شوند که پوسته سر، میکروب‌ها و قارچ موجود در موها را از بین ببرند. به گفته وی، تمام شامپوهای دیگر مواد شوینده‌ای هستند که چربی و سایر مواد باقی مانده در موها را رفع می‌‌کنند.

نحوه استفاده از شامپو خشک

شامپو خشک به خوبی عمل می‌کند. الکل یا نشاسته موجود در محصول، روغن و چربی اضافی موجود در مو را از بین می‌برد و ظاهری تمیز و شاداب‌تر به آن می‌بخشد. به طور سنتی، ریختن نشاسته ذرت روی مو نیز همان اثر را دارد، اما بیشتر محصولات فعلی، مواد خشک‌کننده را از طریق اسپری به مو منتقل می‌کنند.
دکتر برگفلد می‌گوید:« مواردی وجود دارد که استفاده از شامپو خشک گزینه بهتری نسبت به دیگر محصولات است.» برای مثال، اگر در مسافرت هستید و نمی‌توانید دوش بگیرید یا در بیمارستان بستری هستید و قادر به حمام کردن نیستید، این نوع محصول می‌تواند به حفظ مو و پوست سر شما کمک کند. اما به یاد داشته باشید که این محصول فقط برای مصرف در کوتاه مدت مناسب است.

اگر تصمیم به استفاده از شامپوی خشک دارید، در اینجا روش‌هایی برای به حداقل رساندن ظاهر و تاثیر آن روی موهای شما وجود دارد:
فقط بر روی مناطق چرب اسپری کنید
در هنگام اسپری کردن، قوطی را حداقل 6 اینچ از پوست سر دور نگه دارید
پس از اسپری، پوست سر خود را ماساژ دهید تا محصول به طور مساوی روی ریشه‌های مو پخش شوند
اگر حس کردید در یک ناحیه شامپوی خشک زیادی زده‌‌اید، آن را با دقت و به آرامی شانه کنید
برای جلوگیری از خشکی یا مقاومت بیش از حد، انتهای مو را اسپری نکنید. اگر این بخش‌ها خیلی خشک هستند، برای حفظ رطوبت مقدار بسیار کمی روغن نارگیل یا نرم‌کننده مو استفاده کنید
بیش از دو روز از آن به طور پشت سر هم استفاده نکنید.

او می‌گوید:« اگرچه شامپو خشک جایگاه خود را دارد اما شامپوهای مایع نیز لازم هستند. مو و پوست سر شما باید برای تمیز ماندن نیاز به شست‌ و شوی متداول دارند. پوست سر مواد شیمیایی و آلاینده‌هایی را از هوا و محصولات آرایشی به خود جذب می‌کند و اگر فقط از شامپوی خشک استفاده کنید، تمیزی حداقلی را ارائه می‌دهد و با از بین بردن چربی باعث شادابی موها می‌شود.»

بیشتر بخوانید: بهترین شامپو برای موهای رنگ شده چیست؟


چرا نباید برای همیشه از شامپو خشک استفاده کرد؟

به گفته دکتر برگفلد، شامپو‌های خشک ممکن است مواد زایدی مانند شنی و دانه‌‌های خیلی ریز در موی شما به جا بگذارند. بلکه محصولی است که می‌تواند سبب خشکی مو و شکنندگی آن شود. اگر مو خشک باشد و هیچ ماده مرطوب‌کننده‌ای به آن اضافه نشود، فیبر مو دچار شکستگی می‌شود و بسیاری از موهای شما شکسته خواهید شد.
همچنین شامپوهای خشک ممکن است فلس یا جوش بر روی پوست سر شما ایجاد کنند که به التهاب منجر شده و باعث کاهش رشد مو می‌شود.
او می‌گوید که می‌توانید به طور مداوم البته نه بیشتر از سه ماه و نه هر روز از این محصول استفاده کنید.

شامپو خشک و طرز استفاده

هنوز هم باید از شامپو مایع  استفاده شود

شامپو زدن مو برای از بین بردن گرد و خاک، باکتری و قارچ‌هایی که روی پوست سر رشد می‌کنند، ضروری هستند. افزودن مکرر محصولات موضعی به پوست سر مانند روغن‌های گیاهی، منافذ را مسدود کرده و فرصتی برای ایجاد جوش یا عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌کند. افزودن اسپری‌های مو، حجم‌دهنده‌ها و سایر محصولات مراقبت از مو باعث گسترش غشایی در پوست سر می‌شود که باید به کمک شامپو مایع از بین بروند.
این درست است که شامپوهای خشک در کوتاه مدت می‌توانند ظاهر خوبی به موها بدهند. اما در نهایت، این تنها یک عامل کمک‌کننده است. استفاده همیشگی از آن‌ها گزینه خوبی نیست و تنها شامپو مایع می‌تواند پوست سر را به طور کامل پاکیزه کند.

برترین شامپوهای خشک، با نظر 7 متخصص آرایشگری

موهای شما چرب هستند؟ فقط کافی است مقداری شامپو خشک بر روی پوست سر خود بریزید و چند ثانیه بعد موهای شاداب و پر حجمی خواهید داشت که شسته شده به نظر می‌رسند. از آنجا که علاقه ما به محصول با وسواس همراه خواهد بود، می‌خواستیم بدانیم که کدام شامپو‌های خشک در لیست برترین متخصصان آرایشگر هالیوود قرار می‌گیرند. بنابراین پرس‌‌ و جو را شروع کردیم. برای دیدن برترین شامپوهای خشک مورد تایید آرایشگران حرفه‌ای به همراه برخی از اسرار در مورد این محصولات تولید شده، خواندن متن را ادامه دهید.

آرایشگر کریستین سایموند

مشتریان کریستین سایموند: کیلی کوئوکو، رشیدا جونز، اسکارلت جوهانسون و آنا فاریس

شامپو خشک باتیست مورد علاقه کریستین سایموند:

شامپو خشک batiste

شامپو خشک باتیست به جای نشاسته ذرت از نشاسته برنج تهیه شده است،بنابراین خشک‌ترین نوع شامپو خشک است و بیش‌ترین میزان جذب چربی در بین همه محصولات موجود در بازار را دارد.همچنین برای مطابقت با شخصیت شما در رایحه‌های مختلفی تهیه می‌شود. این شامپو برای ریشه‌ موهای رنگ‌شدهکه رنگشان تغییر کرده است و موهای خاکستری رنگ مناسب است. من پس از کراتینه‌، از آن برای شستن ریشه موهای مشتریانم استفاده می‌کنم. این کار کمک می‌کند تا کراتینه آن‌ها برای مدت زمان بیشتری باقی بماند.

شامپو خشک به بافت پوست سر شکل و ساختار می‌دهد و باعث حجم دهندگی موها می‌شود، به همین دلیل از آن برای حالت دهی بسیاری از شینیون‌های موی مشتریانم استفاده می‌کنم. برای ایجاد شکل و ساختار مناسب موی سر، شامپو خشک را بر روی ریشه‌ها اسپری می‌کنم که این امر باعث می‌شود موها به خوبی در سنجاق سر قرار بگیرند.

 

آرایشگر کلاریس رابن استین

مشتریان کلاریس رابن استین: جنیوری جونز، میندی کالینگ، کیتی لوز

شامپو خشک تیگی مورد علاقه کلاریس رابن استین:

من علاقه شدیدی به شامپو‌های خشک دارم. از آن برای احیای موی آسیب دیده، جذب چربی پوست،فرم دادن، شست وشوی مو و از همه مهم‌تر افزایش حجم دهندگی به مو استفاده می‌کنم. من از انواعشامپوهای خشک استفاده می‌کنم. شامپوی خشک کلوران با جو دو سر برای هر فردی عالی است و استفاده آن بسیار راحت است.

این نوعی ترفند برای احیای موی خیس بدون هیچ گونه مواد باقی مانده بدبو روی سر است.

عاشق اسپری خشک اوریبی هستم. فوق‌العاده به نظر می‌رسد و حجم و شکل متحیر ‌کننده‌ای به مو می‌دهد. اما یکی از سلاح‌های مخفی من Bed Head Dirty Secret ساخته شده توسط شرکت تیگی است. این محصول خشک‌ترین شامپو بین دیگر محصولات مشابه است. اگر از این اسپری به صورت خیلی نزدیک استفاده کنید، روی موهای شما گرد سفید رنگی ایجاد می‌شود که به راحتی با شانه کردن از بین می‌رود. این شامپو خشک بهترین گزینه برای جذب چربی پوست و افزایش حجم و شکل آن است، بطری آن بزرگ و به صرفه است و قیمت آن نیز مناسب به نظر می‌رسد. هر دختری با جنس موی چرب باید این محصول را داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: ۸ شامپو ضد شوره برتر جهان

آرایشگر کیلی هیت

مشتریان کیلی هیت: دیانه کروگر، سوفیا ورگارا و رشیدا جونز

شامپو خشک کلوران مورد علاقه کیلی هیت:

شامپو خشک کلوران

شامپو خشک با جو دو سر کلوران بدون شک بهترین است. این پودر می‌تواند کمی نگران کننده باشد،‌ به همین دلیل مردم استفاده از اسپری را ترجیح می‌دهند. اما تمام چیزی که نیاز دارید یک شانه صاف و ترجیحا مناسب برای موهای خشک و تیز شده است. کمی از شامپوی خشک را روی شانه بریزید و سپس بر روی ریشه مو بکشید.

 

آرایشگر لیسی ردوی

مشتریان لیسی ردوی: کریستال رن، کارمن اجوگو و اولیویا پالرمو

شامپو خشک اوریبی مورد علاقه لیسی ردوی:

انواع شامپو خشک

شامپوی خشک مورد علاقه من اسپری خشک اوریبی است. من به عنوان آرایشگری که در زمینه تمام موها با ساختارهای مختلف تخصص دارد باید محصولی را پیدا کنم که بتوانم برای اکثر مشتری‌هایم از آن استفاده کنم. برخلاف اکثر شامپوهای خشکی که به عنوان پودر سفید عرضه می‌شوند و مواد زاید بر روی سر به جای می‌گذارند، اسپری اوریب چیزی بر روی مو و پوست سر مشتری باقی نمی‌گذارد. این محصول بسیار عالی به نظر می‌رسد و فورا به مو‌های ضعیف حجم می‌دهد. ترفند مورد علاقه من استفاده از اسپری خشک به عنوان حجم‌دهنده یا شکل‌دهنده مو است. می‌خواهم آن را بر روی سر خودم یا سلبریتی‌هایی که مشتریانم هستند امتحان کنم، در حالی که سرشان هنوز پایین است محصول را روی موهایشان اسپری کنم،‌ و وقتی سرشان را بر می‌گرداند، به آن‌ها می‌گویم :« اوه، موهای شما آماده حضور در تشریفات و مراسمات رسمی است.

 

آرایشگر مایکل دیوناس

مشتریان مایکل دیوناس: رینکو کیکوچی، لیدی گاگا و جنیفر ماریسون

شامپو خشک شوآرتسکف مورد علاقه مایکل دیوناس:

معرفی شامپو خشک

شامپو خشک مورد علاقه من شامپو حجم‌دهنده Schwarzkopf Professional BC ‌است. به دلیل اینکه به این شامپو تقریبا نامرئی است به آن علاقه‌مند هستم. من می‌توانم آزادانه بدون هیچ‌گونه ترکیب اضافی و گرد سفید آن را روی مو مشتریانم اسپری کنم. حتی نمی‌توانید آن را بر موهای خود احساس کنید. در واقع مانند ابریشم احساس می‌شود اما تمام چربی‌های مو سر را از بین می‌برد و باعث افزایش چشمگیر در حجم مو می‌شود! این اسپری چربی اضافی موجود در ریشه‌های پوست سر را پاک می‌کند و برای افزودن شکل و حجم به انتهای مو نیز اسپری می‌شود. یکی از روش‌های مورد علاقه من استفاده از آن بر روی مو‌های مرطوب و خشک شده است. فورا حجم با بافتی ماندگار را ارائه می‌دهد. بر روی رشته‌های مو جمع می‌شود و باعث می‌شود مو پرتر به نظر برسد.

 

آرایشگر نیکول بلایس

مشتریان نیکول بلایس: چارلوت مک‌کینی، کارن السون و ماریل همینگ‌وی

شامپو خشک اورلاندو پیتا مورد علاقه مجله هفته مد:‌

شامپو خشک اورلاندو پیتا

شامپو خشک و تقویت‌کننده Orlando Pita’s گزینه مورد علاقه تیم در هفته مد بود و به صورت طبیعی ظاهر موها را بهبود می‌بخشد. چربی موها را جذب می‌کند و شکلی جذاب، لطیف و قابل لمس به آن‌ها می‌دهد که نسبت به شامپو‌های خشک معمولی بسیار ملایم و لطیف‌تر است. این محصول کاربرد زیادی دارد، می‌توانید از آن برای شست و شوی روزمره استفاده کنید و یا برای شکل دادن به موها به کار برده شود. این شامپو برای موهای تیره مناسب نیست اما برای موهای بلوند و روشن خوب عمل می‌کند. استفاده از آن سبب می‌شود موها شاداب و تمیز به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: تقویت ابرو و رشد سریع آن | معرفی ویتامین و روغن تقویت کننده ابرو+ روش های خانگی]

آرایشگر رایان ریچمن

مشتریان رایان ریچمن: سارا هایلند، لورد و هایم

شامپو خشک برندسکسی هیر  مورد علاقه رایان ریچمن:‌

شامپو خشک با کیفیت

در حال حاضر به شامپو خشک و حجم دهنده جذاب علاقه‌مند هستم؛ این شامپو خشک حاوی مواد معدنی است که برای جذب چربی اضافی و افزایش توان مو بسیار عالی عمل می‌کند. قوطی را حدود 8 اینچ از پوست سر فاصله دهید و دقیقا بر روی ریشه‌های مو اسپری کنید؛ اسپری کردن بیش از حد نزدیک، شامپو خشک روی سر باعث تجمع این محصول در یک نقطه می‌شود. اجازه دهید محصول دو دقیقه بر روی سر باقی بماند تا بتواند چربی‌های اضافی را به خود جذب کند. سپس از یک شانه استفاده کنید تا به کمک آن بتوانید اضافه محصول را بر روی سر خود پخش نمایید.

 

منبع:

clevelandclinic

byrdie

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024